Egyelőre még van garancia a 4-es metróra - de mi lesz utána?

Nyilván lerohasztjuk annyira, hogy 2050 körül megpróbáljuk majd felújítani. Méregdrágán nyilván.

A BKV jelezte a Siemensnek a 4-es metrón történt hibaeseményeket, a Siemens pedig a hibák okainak feltárása után garanciálisan javítja majd a rendszert - közölte a BKV kedden.
 
Mint ismert, a múlt héten utasokkal együtt túlfutott a 4-es metró Kelenföldön, a minap nem álltak meg a vonatok Újbuda-központ állomáson, illetve pár hete az egyik szerelvény elfüstölt a Szent Gellért térnél. Valamint nem mellesleg pedig több helyen beázik. Amúgy minden rendben, azonkívül, hogy most még közel százmilliárd forintot lehet, hogy vissza kell fizetnünk Brüsszelnek egy olyan metróért, aminek amúgy semmi értelme.
    
A BKV Zrt. válaszában azt írta, a 4-es metróvonalon ez elmúlt időszakban több hibaesemény történt, ami a PPE-rendszer üzemzavara miatt következett be.
    
"A PPE feladata, hogy a peronról a vágányzónába esetlegesen beeső utasok védelmében a vonatot megállítsa, illetve az utasokra veszélyt jelentő nagy feszültséget lekapcsolja. Ezek a hibák jellemzően periférikusak, például a számítástechnikai rendszerelemek áramellátásában beálló pillanatnyi kimaradások, amelyre a rendszer - a magas szintű biztonság érdekében - az utasforgalom leállításával válaszol" - írta a BKV.
    
Hozzátették: a hibákra jellemző, hogy legfeljebb 1-2 perces zavart okoznak, de az utasbiztonságot semmilyen módon nem befolyásolják.
    
Az eseteket jelezték a Siemens felé, aki azonnal megkezdte a hibák okainak feltárását. A problémát a BKV garanciális hibának tekinti (mivel még van). A Siemens jelenleg is dolgozik a hiba elhárításán, bővebb információt csak a vizsgálatok lezárulta után áll módunkban nyújtani - tette hozzá a közlekedési társaság.