Metára változtatja a Facebook az anyavállalat nevét, ezt a szokásos éves fejlesztői konferencián jelentették be - írja a BBC. A döntést azzal indokolták, hogy az új név jobban kifejezi, hogy merre is halad a cég, ezt pedig immár nem lehet csak a közösségi médiával leírni, hanem egyre inkább nyitnak például a virtuális (VR) és a kiterjesztett valóság (AR) felé is.
A Facebook döntése abból a szempontból nem meglepő, hogy az elmúlt időszakban sokszor kerültek be a hírekbe azzal, hogy a metaverzum létrehozása a céljuk. Ennek lényege, hogy a felhasználók egy virtuális környezetben játszhatnak, dolgozhatnak és kommunikálhatnak egymással.
A vállalat számára minden bizonnyal azért is jött jól az átfazonírozás, mert az elmúlt időszakban rengeteg botrány kapcsolódott már a cég nevéhez, többek között volt alkalmazottak álltak elő olyan információkkal, amelyek szerint a Facebook tudott arról, hogy milyen társadalmi-politikai negatív hatásokat váltanak ki a közösségi platformjai, mégsem tettek semmit ez ellen. Emellett az Egyesült Államokban és az Európai Unióban is vizsgálatok indultak a techóriás ellen elsősorban annak versenyellenes és piactorzító működése miatt.