A francia autógyár közleményben jelentette be, hogy csütörtökön aláírta az előszerződést a komoly anyagi problémákkal küzdő Lotus képviselőivel az adásvételről, s egyben jelezte, hogy a lehető legrövidebb időn belül véglegesítik a megállapodást.
A Renault Forma-1-es jövőjéről hónapok óta folytak a találgatások, miután a cég motorjait nyíltan bírálták az azt használó csapatok. A legnagyobb kritikus a Red Bull volt, mely négy világbajnoki címet szerzett Renault-motorokkal, az utóbbi két évben azonban lemaradtak a Mercedestől, s a Ferraritól is. Az osztrák istálló korábban nyíltan szakított is a francia vállalattal, aztán a múlt héten - sajtóhírek szerint - mégis megállapodott vele a jövő évi erőforrások biztosításáról.
"A Renault két lehetőség előtt állt: vagy visszatér csapatként, vagy elhagyja a Forma-1-et. Miután alaposan áttanulmányoztam a helyzetet, úgy döntöttem, elindulunk 2016-ban. A célunk a győzelem, akkor is, ha ez időt vesz majd igénybe" - nyilatkozta Carlos Ghosn, a gyár ügyvezető elnöke.
A Renault 1977-ben mutatkozott be a legrangosabb autós sorozatban, s azóta, önálló csapatként és motorszállítóként összesen 168 futamgyőzelmet ért el, s 12 konstruktőri vb-címet szerzett. Önálló csapata legutóbb 2010-ben volt, azóta csak motort szállított.