A legtöbben már Mastercard-felhasználók vagyunk, a Google emberek millióinak IRL-bankkártyás adatait vásárolta meg a cégtől, üzleti célokkal, a bizniszt teljesen titokban tartották. Gyakorlatilag eladták az emberek vásárlási adatait a tudtuk és beleegyezésük nélkül.
Az adatok segítségével a Google minden eddiginél pontosabban meg tudja mutatni a reklámozóiknak, hogy az online hirdetéseik mennyire hatékonyak.
Egészen durva a sztori, mert ugye az a lényeg, hogy itt a hirdetések hatását már nem csak úgy tudják, a Google-accountod alapján visszaellenőrizni, hogy te a reklámra való átkattintással, vagy esetleg attól függetlenül online megvásárolod-e a terméket, hanem akkor is, ha Mastercard-bankártyáddal fizetsz egy boltban az utcán, vagy a plázában, a lényeg, hogy létező, fizikai világban. A Google pedig küldhette az értesítést a reklámozónak, hogy vásároltak a termékedből.
A keresőóriás és a Mastercard azzal védekezik, hogy anonimizáltak az adatok, tehát azt nem tudják, hogy konkrétan ki a vásárló, csak azt, hogy hányan vásároltak és hány darabot a termékből.