Vincze-Pap Sándor, a Magyar Buszgyártók Szövetségének (Mabusz) elnöke a lapnak elmondta: mivel 2019-ig még a jelenlegi szolgáltatók láthatják el a helyközi autóbuszos személyszállítási közszolgáltatási feladatokat, így lehetőség nyílik arra, hogy a hazai gyártók a nemzeti buszgyártási stratégiában lefektetett célkitűzésekre felkészüljenek.
A szervezet vezetője szerint az elmúlt néhány hónap pályázati tapasztalatai egyelőre nem azt igazolják, hogy a magyar cégek helyzetbe hozására koncentrálnának a közbeszerzések kiírói. Utalt a budapesti metróbeszerzés júniusi elhalasztására, illetve a Volánbusz magyar járművekkel indulását csaknem meghiúsító fővárosi tenderre.
"A cégek jelenleg évente kétszázötven-háromszáz busz legyártásához szükséges technológiával rendelkeznek, amelyen csak nagyobb megrendelés lehetősége esetén van értelme fejleszteni. Komoly és tartós megbízások alkalmával nem jelentene nagy gondot a munkaerőhiány, a hatékonyság, valamint a kapacitások megnövelése"
- mondta Vincze-Pap Sándor.
Szavai szerint az akár negyven-ötven százalékos béremelés elegendő lenne arra, hogy a gépjárműipari konszernektől vagy akár külföldről visszacsábítsák a jól képzett munkaerőt.