Különös módját választotta a karácsonyi jótékonykodásnak az Orbán-kormány.
Az Alfahírnek mondta el Árvay Tivadar, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) főtitkára november végén, hogy óriási gondot jelentenek a különböző korlátozások.
"Nem lehet egy 1000-1500 literes üzemanyagtartállyal közlekedő kamiont úgy megtankolni, hogy a sofőr egy alkalommal csak 100 liter gázolajat tölthet a tartályba!"
- fogalmazott, hozzátéve: nem elég, hogy a fuvarozók márciusban kikerültek az ársapka alól, tehát piaci áron vásárolják az üzemanyagot, most még ezzel a korlátozással is nehezítik a működésüket.
A főtitkár akkor úgy vélte,
Az MKFE felvetéseit a jobbikos Ander Balázs tárta a kormányzat elé. Nagy Márton gazdaságfejlesztési minisztertől ezekre a kérdésekre kért választ:
- Van-e arra vonatkozó számítás, hogy mivel a nemzetközi fuvarozók közül többen majd nem itt állnak meg tankolni, mekkora bevételtől esik el a magyar költségvetés?
- Mennyire érzik veszélyeztetve az ellátási lánc stabilitását?
- Készült-e azzal kapcsolatban előrejelzés, hogy a sofőrhiánnyal küzdő hazai közúti áruszállítás munkaerő problémái miként fognak súlyosbodni a bevezetett változások miatt?
A kérdés végül Lázár János minisztériuma válaszolt - úgymond. Az építési és közlekedési tárca ennyivel rázta le a fuvarozók problémáit:
"Ahogyan azt Ön is tudja, a Kormány intézkedéseinek köszönhetően tizenhárom hónapon keresztül Európában a legalacsonyabb áron tankolhattak a magyar családok. Az uniós szankciók káros hatásai miatt a benzinárstop kivezetésére volt szükség, amely 2022. december 6. napján megtörtént."
Most ezzel a kormányzat azt ismerte el, hogy a hatósági benzinár miatt kerültek nehéz helyzetbe a fuvarozók, vagy egyszerűen csak rossz napja volt Csepreghy Nándor miniszterhelyettesnek, az sajnos ebből két mondatból nem derül ki. Lehet, hogy mindkét lehetőség igaz.