A miniszter arra viszont már nem tudott választ adni, hogy a Fidesz mennyit fizetett a plakáthelyekért.
Emlékezetes: múlt héten a 24.hu birtokába került dokumentumokból kiderült, hogy a jelenlegi kormánypárt a 2010-es választási kampány során az általa támadott Jobbiknál jóval olcsóbban kapott hirdetési felületeket, ráadásul az Állami Számvevőszéket is átverhették. Az ÁSZ azóta közleményt adott ki, melyben jelezték: a rossz jogszabályok miatt ők csak a pártok által leadott jelentést tudják megvizsgálni, azt nem, hogy az abban foglaltak megfelelnek-e a valóságnak.
Lázár János ennek ellenére ismét az Állami Számvevőszékre hivatkozott, ami elmondása szerint mindent rendben talált. Az újságíróknak azt ajánlotta, ha a konkrét számokra kíváncsiak, forduljanak a Fideszhez.
Korábban ezt mi is megtettük, a számokat azonban nem kaptuk meg, Kubatov Gábor pártigazgató szerint ugyanis ezek nem közérdekű adatok.
Így zajlott a plakátháború
Az április elseje és július elseje között lezajlott belpolitikai csatározás, amelyet plakátháborúként ismerhetünk, nem pusztán a várhatóan rendkívül durva 2018-as választási kampány előjátékaként szolgált. Ez volt ugyanis az első eset, hogy egy ellenzéki párt kampányakciója személyesen Orbán Viktor haragját váltotta ki - így a Nemzeti Együttműködés Rendszerének teljes hadigépezete, az összes segédcsapata (a Fidelitastól kezdve az MSZP-n át) rátámadt a Jobbikra.