A kutatás eredményei szerint az ipari forradalomig visszanyúló hagyományú május 1. hallatán a magyar lakosság 86 százaléka a munka ünnepére asszociál, 4 százaléknak a majális és a felvonulás emlékképe rajzolódik ki.
A 18 évnél idősebbek 32 százaléka kerül a virsli, a sör és a vurstli bűvkörébe, 68 százalékuk távol marad a majálistól - idézték Rabcsánszki Laurát, a Kutatópont Kft. projektigazgatóját a közleményben.
Az össznépi mulatozás legnagyobb arányban a 30-39 éveseket tudja megszólítani: 48 százalékuk aktív résztvevője a majális programnak.
A márciusi, kétezer embert érintő kutatásból kiderült az is, hogy az az eseményre nyitottak 59 százaléka a családjával, 40 százaléka a barátaival, 30 százaléka a párjával látogat el a majális programjaira. Az esemény a férfiak és a 18-29 évesek körében kevésbé ölt családias jelleget: a férfiak 46 százaléka, a 18-29 év közöttiek 63 százaléka a barátaival szórakozik.
A felnőttek 26 százaléka a kirakodóvásár, 25 százaléka a koncertek és az előadások miatt látogat el a majális programjaira, 18 százalékuk a sör és a virsli okán, 10 százalékukat pedig az utcabálhangulat csábítja - írták.