Az állami tulajdonú közlekedési szolgáltató társaságok összehangolt, egységes közlekedésszakmai működtetésének és közös stratégiai irányításának hosszú távú erősítése érdekében július 15-től a Volánbusz Zrt. tulajdonosi joggyakorlója a MÁV Zrt. lesz - tájékoztatott a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter sajtó és kommunikációs főosztálya szerdán.
A közlemény szerint az egységes irányítási struktúra megteremtésével megvalósul az a kormányzati szándék, hogy a jövőben az ország valamennyi településén "javuljon a közösségi közlekedési közszolgáltatás, a vidéki lakosok mobilitásának biztosítása, a városi és agglomerációs forgalom pedig a környezetkímélő közösségi közlekedésre terelődjön át."
Ehhez képest:
Ez történik akkor, ha olyan emberek rakják össze a menetrendet, akik WC-re is autóval járnak
Ahogyan az várható volt, a megboldogult SZDSZ és Kóka János-féle vidékpusztító vasúti mellékvonal bezárásnál is durvább rombolás nagyon sok fideszes polgármesternél is ki fogja verni a biztosítékot. Így történt ez Balassagyarmat esetében is. A város fideszes polgármestere, Csach Gábor kedden este fél nyolckor a balassagyarmati vasútállomáson élő adásban beszélt a mostani járatritkításokról, amelyeket a környék polgármestereivel nem egyeztettek.
"A közös stratégiai irányítás hosszú távon megteremti az egységes autóbuszos és vasúti menetrend kialakításához, a vasúti ráhordó hálózatok és a menetrendi csatlakozások fejlesztéséhez, valamint az egységes jegy- és tarifa rendszer, utastájékoztatás és arculat kialakításához szükséges feltételeket"
- hangsúlyozták.
Törésvonal? Fideszes településvezetők tiltakoznak a vasút SZDSZ-t idéző orbáni járatritkítása ellen
Magyar Csilla, Kisköre fideszes polgármestere 10 településvezető társával közösen tiltakozik a Kál-Kápolna és Kisújszállás között közlekedő vonalon történt járatritkítás ellen. Mint a polgármester asszony a Facebookon közétett levelében rámutat, a vonalon a jelenleg közlekedő 6 vonatpár helyett mindössze napi 1 maradt.
Az irányítási struktúra változásával kiemelt hangsúlyt kap a közlekedési szakmában dolgozók szociális biztonságának és megbecsülésének további erősítése, a munkahelyek megőrzése, illetve a közlekedésben dolgozók hivatásának és életpályamodelljének versenyképessé és vonzóvá tétele - áll a közleményben.
A társaságok önállósága, szakmai irányítása, a társaságok által ellátott személyszállítási feladatok nem változnak.