Ahogy korábban írtuk, az egyes villamos felújítása és meghosszabbítása több mint egy éve tart: az észak-budai és pesti szakaszok felújítása már befejeződött, a villamosok újra a Rákóczi-hídig járnak. A dél-budai szakaszon is az utolsó simításokat végzik. Ezzel 10 év után, pontosabban szólva 15 év után újra bővül a fővárosi villamoshálózat (tíz évvel ezelőtt a Fehérvári úti villamosvonalat hosszabbították meg a Savoya parkig - a mintegy 600 méter hosszú szakaszt nem mindenki tartja valódi hálózatbővítésnek).
Előre ittunk a medve bőrére
Csütörtökön még arról szóltak a hírek, hogy január végétől már a meghosszabbított útvonalon, a Fehérvári útig közlekednek a villamosok, de a BKK most elkeserített mindenkit. A hónap végén még csak az utasok nélküli próbaüzem kezdődhet meg, sőt még a hatóságtól (NKH) is engedélyt kell kérniük, hogy a próbavillamossal felhajthassanak a hídra.
Hátra van még a Rákóczi Híd próbaterhelése és a teljes szerkezetének vizsgálata is. A tesztek kiértékelésére február-márciusban kerülhet csak sor.
A január végi határidő csupán a pálya műszaki átadás-átvételére vonatkozott.