Emlékezetes: a tenderre eredetileg a közösen induló Közgép és Kötiviép’B Kft. adta a legolcsóbb árajánlatot, 218 millió forinttal kisebb összeget megjelölve, mint az A-Híd, Swietelsky Vasúttechnika Kft., Mészáros és Mészáros Kft. alkotta Kikötő Konzorcium, ami 6,891 milliárd forintért vállalta a munkát.
A nyertes mégsem a Közgép lett, sőt hamis adatközlés miatt ki is zárták a pályázatból. A cég a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz (KDB) fordult, az azonban elutasította a társaság jogorvoslati kérelmét, és a valótlan adatközlésben a Közgép felelősségét is megállapította. Ezért a cég a közbeszerzési törvény alapján három évig nem indulhat közbeszerzési pályázatokon - sokan ezt tartják Orbánék legnagyobb csapásának, amit Simicskára mértek.
Mészáros Lőrincé a beruházás, ami miatt elmeszelték Simicskát
Hivatalosan is lezárult a Győr-Gönyű kikötő fejlesztésével kapcsolatos és a Közgép eltiltásához vezető pályázat, s a nyertes konzorcium, benne a Mészáros és Mészáros Kft. hozzáláthat a munkálatokhoz.