A céget júniusban vásárolta fel a a NER-nagydíjas nevű Magyar Stratégiai Zrt, amelynek egyetlen tulajdonosa a jegybankelnök fia. A 2011-ben, eredetileg ingatlantevékenység céljából létrehozott cég tavaly még nehézségekkel küzdött, egy évvel ezelőtt a NAV is végrehajtást kért ellene. Ám 2017-ben már elvonultak a baljós felhők, és terjeszkedésre is futotta. Méghozzá nem is akármilyenre.
A tranzakció magyar kleptobolsevik kapitalizmus egyik mintaüzlete volt. A Matolcsy Ádám apja által vezetett MNB - alapítványain keresztül - "közpénz jellegét elvesztő" százmilliókkal támogatta meg a New Wave-et, majd
Matolcsy Ádám 145 millió forintos bevételt termelő cége bekebelezte a 36-szor nagyobb forgalmat bonyolító médiacéget.
„Ne érezzem úgy, hogy a családnevem bármiben gátol" - ezt a tanácsot adta Matolcsy a fiának
Matolcsy György jegybankelnök fiát, Matolcsy Ádámot semmiben sem gátolta családneve, régóta érdekli a média világa, szerdán pedig hivatalosan is az Origó tulajdonosa lett. A Magyar Idők készített vele interjút, elmondta: továbbra is „konzervatív polgári hangvételű" lesz az Origó. Nem tervez személycseréket, a cégnél dolgozó kollégákról eddig szinte csak pozitív visszajelzéseket kapott.
Az Origót már korábban a kormánypropaganda Mindenegybenblogjává leépítő Száraz István mostanáig maradt a New Wave élén, ma adta át a helyét a vezéigazgatói székben is a jegybankelnöki csemetének.
10+1 ütős cikkcím, amiért ma már Orbán migránsokat dobna az Origóra
2014-től egyre jobban körvonalazódott, hogy a kormány médiaholdudvara kiszemelte magának az Origót, mint a legolvasottabb hazai hírportált. 2015 őszén be is jelentették, hogy a kormánybarát Magyar Telekom eladja a portált a Fidesz-közelinek tartott New Wave Media Kft-nek. Ez pedig idén, már a látszatra sem adva tovább adta a Magyar Stratégiai Zrt.-nek, ami a jegybankelnök Matolcsy György fiának, Matolcsy Ádámnak a cége.