Tarlós megint arra célzott, ha le kell állítani a 3-as metrót, azt megsínyli az Orbán-kormány

Tarlós István elmondta, hogy a vágányok felújításának eredményeképpen megnőtt az utasbiztonság, de ez nem keverhető össze az üzembiztonsággal, amely nem jó. A 3-as metró negyvenéves, és 2012-ig nem csináltak vele semmit - közölte.

Kijelentette: abban a pillanatban, hogy az utasbiztonságra vonatkozó szakvélemény "negatív lesz", a BKV a politikai következményektől és a választási időpontoktól függetlenül le fogja állítani a 3-as metrót.

"Ha ezt a metrót valamilyen váratlan fejlemény miatt az előtt le kell állítanunk, hogy a kivitelezési munkák megkezdődnének, az egy érvelhetetlen politikai skandalum lesz"

- fogalmazott Tarlós István, hozzátéve, hogy ezt szeretné elkerülni.

A főpolgármester elmondta azt is, ha esetleg mégis bekövetkezne, hogy le kell állítani a metrót, akkor az kaotikus közlekedési állapotokhoz vezetne. Hangsúlyozta: emberi számítás szerint ilyenre ma még nem kell számítani.

Tarlós István közölte azt is, hogy az új tendereket figyelembe véve a tervek szerint jövő júniusban kezdődhetnek el a felújítási munkálatok, és 2020 első felében teljesen befejeződnének, de egyes szakaszok már korábban elkészülnének, és ott hamarabb járna ismét a metró.

Jobbik: Tudott-e a kormány a metrójelentésekről?

A hármas metró pontos kórképe az elmúlt 26 év magyar politikájának, és magán hordozza a mögöttünk álló bő 2,5 évtized minden szennyesét: a nemtörődömséget, a hanyagságot, az egymásra mutogatást. Tokody Marcell, a Jobbik fővárosi képviselője szerdai budapesti sajtótájékoztatóján kijelentette: „a jó üzlet megelőzi a társadalom érdekét az emberek biztonságát, és félő, hogy a titkosítás sem fog kimaradni a sorból".

A 2-es metróvonalon december 5-én történt balesettel kapcsolatban azt mondta, hogy körülbelül egy hónap múlva zárul le a rendőrségi vizsgálat. Ezután teszi majd meg a főváros azokat a lépéseket, amelyek meg kell tennie, már ha egyáltalán szükség lesz ilyen lépésekre - mondta a főpolgármester.