Mint mondta, ha csökkentik ezeket a "világrekordszintű" terheket, azzal egyszerre támogatják a lakosságot - amely a nyugat-európai bérek hatodából-hetedéből él, de majdnem ugyanannyit fizet egy liter üzemanyagért, mint a kontinens másik felének lakói - és a vállalkozásokat is.
"Ezek a költségek rontják a magyar vállalkozások egyébként sem rózsás versenyképességét"
- mondta, jelezve, a nap folyamán benyújtandó indítványuk elfogadása esetén 36 milliárd forinttal csökkenne a büdzsé bevétele.
Az autósok nem fejőstehenek! (2018.06.12)
Az autósok nem fejőstehenek! Volner János sajtótájékoztatója (2018.06.12)
Volner János szerint az Orbán-kormány korábban többször is azt ígérte, hogy csökkenti ezeket a terheket, ez aztán nem történt meg.
Megemlítette: az autósokat olyan közterhek is sújtják Magyarországon, mint a máshol nem ismert regisztrációs adó, a vagyonszerzési illeték, és az eredeti funkcióját el nem látó parkolási rendszer tarifaemelései miatt Budapest belső kerületeiben "néhány négyzetméternyi aszfalt Magyarországon több pénzt keres, mint egy minimálbérért gályázó munkás".
Volner János az üzemanyagkérdést felhozta a parlament keddi ülésén is, ahol Tállai András azt válaszolta, hogy a kormánynak nincs ráhatása az üzemanyagárakra.
Hozzátette, a jövedéki adó szabályozását az uniós minimumok határozzák meg, és nem lehet az üzemanyagokra külön áfakulcsot alkalmazni. Tállai bizonyára megfeledkezett róla, hogy tavaly „állampolgári megkeresésre eljárt a Mezőkövesden és térségében tapasztalható üzemanyagárak tekintetében”, aminek következtében 11 forinttal csökkent a benzin és öttel a gázolaj ára.
Ha jól értjük a MOL-t, akkor Tállai András egy piaci körülmény
A Mol piaci vállalatként a fogyasztói visszajelzéseket is beleértve folyamatosan figyelemmel kíséri a versenypiaci tényezőket, elemzi és szükség esetén módosítja az árakat. Az árazás ugyanakkor tisztán kereskedelmi kérdés - szögezte le a magyar olajipari vállalat csütörtökön az MTI-nek eljuttatott közleményében.