Látogatócsúcs a Szigeten, több mint félmillióan csapatták

Nemzetközi szint.

Az eddigi látogatócsúcs a 2016-os 496 ezer volt, tavaly mintegy 450 ezren jöttek el a 26. Szigetre. Idén a szombati (a fő fellépő a Mumford & Sons volt), a vasárnapi (Dua Lipa) és a hétfői (Kygo) nap is teltházas volt és elképzelhető, hogy a keddi zárónap vége felé is kitehetik a "megtelt" táblát.

"A csúcsdöntés annak is köszönhető, hogy a tavalyi, kicsit szerencsétlenebben alakult fellépői felhozatal után idén a befektetőkkel közösen 12 százalékkal, 8,6 milliárd forintra tudtunk növelni a költségvetést, ez az európai fesztiválpiac mércéjével is komoly büdzsének számít. Csak a nagyszínpados fellépőkre egymilliárddal többet költhettünk. De a látogatószám nem csak pénzkérdés; szerencse dolga is, ki ér rá az adott héten a nagy sztárok közül, ki van éppen turnén vagy ki készít éppen lemezt, mert akkor hiába hívjuk, nem fog eljönni"

 - fejtette ki Kádár Tamás.

A 2018-as húzónevek közé tartozott a már említetteken túl például Lykke Li, az Oscar and The Wolf, Bonobo, Lana Del Rey, a Bastille, Liam Gallagher, Shawn Mendes és a War On Drugs is.

Nem csak koncertek

Kádár Tamás kiemelte: a Sziget hagyományainak megfelelően idén is számos olyan koncert, program volt nagyon sikeres, amely kisebb, sok esetben nem zenei, hanem egyéb kulturális helyszíneken, sátrakban zajlott.

"Például az A38 színpadon fellépett egy dj, aki aztán tegnap éjfélkor, a program befejeződése után a nagyszínpad keverőállása mögött adott meglepetésbulit. Mindenképpen meg kell említenem, hogy a Cirque du Sziget helyszínen olyan előadásokat láthatott a közönség, ami az egész világon különlegesnek számítana".

Mint a főszervező elmondta, a fesztivál idején szinte végig (a zárónap estéjét vihar kísérte) meglévő kánikulai hőség bizonyos szempontból a szokásosnál több feladatot rótt a Sziget csapatára.

Kiszámolták, hány Sziget-jegy jön ki egy minimálbérből, és mennyi jött ki 1993-ban

Az Index összemérte a KSH minimálbérre vonatkozó adatait 1993-tól napjainkig a Sziget napi- és hetijegyeivel, és bár ők bruttó összegeket mértek, pedig a jegyeket nyilván a kézhez kapott nettóból vesszük, így is elég durva eredmények jöttek ki. A Sziget-Wikipedia szerint 1993-ban, az első Sziget idején még 1800 forint volt egy elővételes hetijegy, míg egy napijegy 300 forintba került.

"Figyelni kellett arra, hogy a vendégek zavartalanul vízhez jussanak, hűtés céljából számos ponton helyeztünk ki párakapukat. Az egészségügyi személyzetnek is sok dolga volt a napszúrás-gyanús esetek miatt".

A cégvezető kiemelte, hogy az idei Szigeten összességében nem történt komolyabb baleset vagy súlyos egészségügyi probléma, a fesztivál kirívó problémák, botrányok nélkül zajlott le.

"Kétségtelenül sokak számára volt bosszantó, hogy az amerikai rapper, Kendrick Lamar a nyitónapon, múlt szerdán az általa hozott hangtechnika problémái miatt háromnegyed órás késéssel kezdte el főműsoridős koncertjét. Mivel a nagyszínpadon a Sziget közelében lakók miatt 23 órakor be kell fejezni a koncerteket, a sztár showja ennyivel rövidebb volt, bár egy picit tovább játszott, így teljesítette az elvárt minimumot"

 - jegyezte meg Kádár Tamás.

Love Revolution

A szervezők az idei Szigetre életre hívták a Love Revolution kampányt, amely a programkínálatra is hatással volt. A kezdeményezés főbb céljai közé tartozott az erőszak- és félelemnélküliség, az élhető Föld, az alapvető emberi jogok érvényesülése, az előítéletek, a kirekesztés megszüntetése.

"A Sziget negyedszázada kiáll ezen értékek mellett, a mostani kampánnyal szerettük volna ezt megmutatni, összefoglalni. A fesztivál az elmúlt öt évben az Island of Freedom szlogennel, arculattal futott, ami megmaradt, de kiegészült a Love Revolution üzenetével. Ezt a kampányt a tartalmi elemek hangsúlyozásával több évre tervezzük"

 - mondta Kádár Tamás az MTI-nek.

A szakember tavaly vette át a főszervezői teendőket Gerendai Károlytól; a Sziget Kulturális Szervezőiroda többségi, 70 százalékos tulajdonosa tavaly év elején a Providence Equity Partners amerikai befektető lett.

"Az idei Sziget egész biztosan nyereséges lett, de pontos adatokat csak akkor tudok mondani, ha már látom a vendéglátói forgalom és a végleges jegyeladási számok alakulását, a végleges elszámolásokat".

Rászorulóknak adják a szigetlakók hátramaradt sátrait

Tóth Tibor, a Sziget szolgáltatásfejlesztési vezetője a fesztivál közleménye szerint azt mondta, a program célja a Szigeten szükségtelenné vált, de egyébként hasznos kempingcikkek és egyéb tárgyak jótékony célra való összegyűjtése és célzott elszállítása. A tapasztalat azt mutatja, hogy a fesztiválozók sok holmit hagynak maguk után, így„ezzel a hulladéktermelés csökkentése mellett a rászorulókhoz tudunk eljuttatni olyan eszközöket, tárgyakat, amivel hozzájárulhatunk az életminőségük javításához."

(címlapfotó: Mónus Márton / MTI)