Csaknem 8,7 milliárd forintért nyerte meg a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. által 3,5 milliárd forintra becsült munkát a Mészáros Lőrinc tulajdonában álló R-Kord Kft. és a V-Híd Zrt. alkotta konzorcium – jelent meg a hirdetmény az uniós közbeszerzési értesítő mai számában. A feladat egyszerűnek tűnik: össze kell kötni Érd alsó és Érd vasútállomását.
A dolog mégsem ilyen könnyű, mert Érd alsó a 30a jelű Budapest–Székesfehérvár, míg Érd a 40a jelű Budapest–Pusztaszabolcs vonalon fekszik, vele csak Érd felső van ugyanazon a vonalon. A két vonal jelenleg egy vasúti felüljáró révén az érdi Rákóczi Ferenc utcánál keresztezi egymást, vagyis a szinteltérést korrigálni kell. Továbbá – ahogy az az alábbi térképen látszik – a kanyar csak a Díjnök utcai, Gyakornok utcai, illetve Hírnök utcai lakóingatlanok közül közel húsz ledózerolásával oldható meg, ez a jelenleg lakott környék a Google Street View (2012 elején készült) képén itt tekinthető meg.
A kisajátítás szükségességére az Érdi Újság 2016. januári száma utalt is. Az iho.hu egyik olvasója pedig ennek nyomán azt pedzegette, hogy a beruházás során a 40a vonalnak a 7-es főút felett új vasúti hidat is kell építeni. A kiírásban pedig tényleg szerepel egy „Vasúti műtárgy: ~16,6 m szabad nyílású vasúti híd építése” kitétel. Vagyis az Érd alsóról induló új, összekötő kanyar valószínűleg csak a már meglevő híd után találkozna a 40 a vonallal.
A tenderre Mészáros Lőrincéken kívül még a Swietelsky és a Strabag adott be érvényes ajánlatot, ők mindketten csaknem 9 milliárd forintért vállalták volna az egyébként körülbelül 1,35 kilométeres vasúti pályaszakasz megépítését.
De hogy a beruházás eredetileg becsült 3,8 milliárd és a tényleges 8,7 milliárd forintja közül melyik a reális, valamint hogy a csaknem 5 milliárdnyi különbség miből adódik, az egyelőre rejtély.