Tízezer autót nem tud legyártani az Audi

"Minden sztrájk költséges", így a győri is.

A győri sztrájk miatt az ingolstadi gyárban le kellett mondani a csütörtöki és a pénteki műszakokat és a vasárnapról hétfőre virradóra tervezett rendkívüli műszakot is - ismertette.

Ingolstadtban hétfő óta szünetel a termelés, több mint tízezer járművet nem tudnak legyártani, mert hiányoznak hozzájuk a Győrben készülő motorok.

Egyelőre nem tudni, hogy mikor indulhat újra a termelés. Folyamatosan értékelik a helyzetet, várhatóan pénteken lehet majd döntést hozni arról, hogy mikor folytatódjék a munka - mondta a szóvivő.

Audi-sztrájk: három beszállítónál is leállt a termelés

Megállt a termelés az Audi-sztrájk miatt az autóipari vállalat Győr környékén lévő beszállítói bázisának cégei körében is, így a hosszú szünet az audis dolgozókon kívül további több ezer munkavállalót érinthet - írja a Napi.hu.A portál szerint a bérharc elhúzódásának egyik oka lehet, hogy amennyiben az Audi teljesítené a szakszervezet követeléseit, a magasabb fizetésemelések trendszerűen átgyűrűzhetnek a komplett beszállítói körre.

Az Audi másik németországi gyára, a neckarsulmi üzem nem állt le, csütörtökre is van még megfelelő számú motor a járművek összeszereléséhez - ismertette.

A sztrájk miatti bevételkiesést és egyéb költségeket egyelőre nem lehet kiszámítani - mondta a szóvivő, kiemelve, hogy a szállítmányozástól a bérekig egy sor tényezőt figyelembe kell venni. Az biztos, hogy "minden sztrájk költséges", így a győri is - jegyezte meg.

Győrben nemcsak Audi, hanem Volkswagen márkájú járművekbe is készítenek motorokat, a győri Audi-telephely a számos márkát egyesítő Volkswagen (VW) konszern legnagyobb motorgyártó üzeme.

Ezzel kapcsolatban a VW az MTI érdeklődésére közölte, hogy "a Volkswagen legtöbb telephelyén változatlanul zajlik a termelés", és "a győri sztrájk hatása csak néhány telephelyen érezteti hatását".

A közleményben hozzátették: meghozták az ahhoz szükséges intézkedéseket, hogy a sztrájk a lehető legkisebb mértékben befolyásolja a termelést, és továbbra is szoros figyelemmel követik a győri fejleményeket.

A VW a világ legnagyobb gépjárműgyártója, a csoporthoz tartozik a névadó Volkswagen és az Audi mellett a a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Seat és a Skoda autómárka, valamint a Ducati sportmotorkerékpár, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja.

"Feltámadott a tenger" - dühösek és elszántak a győri Audi sztrájkoló dolgozói

"Látjátok ezt a táncot? Halljátok e zenét?" - tették fel a kérdést az autógyár magyarországi vezetésének a sztrájkoló dolgozók keddi gyűlésén. A csütörtök óta tartó munkabeszüntetés már az ingolstadti és szlovákiai üzem működésében is fennakadásokat okoz, úgyhogy a menedzsmentnek tényleg ideje volna szembesülni a helyzettel.

Az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) felhívására a győri Audi-gyár dolgozói múlt hét csütörtökön léptek sztrájkba, amely a tervek szerint egy hétig tart. A szakszervezet legfőbb követelése 18 százalékos béremelés az idei évre, illetve a többi közép- és kelet-európai üzemhez hasonló bérezést szeretnének. Az Audi vezetése két év alatt húsz százalékos béremelést javasolt. Az AHFSZ-nek mintegy kilencezer tagja van. A győri Audi mintegy 13 ezer embert foglalkoztat.