Az Origót kellett a bíróságnak legtöbbször helyreigazíttatnia

Origó

Egy közérdekű adatigénylésre válaszul nyilvánosságra hozta a Fővárosi Törvényszék, hogy a főbb hazai sajtótermékek közül melyiket hányszor perelték be, és ezek milyen eredményekkel zárultak.

Az Átlátszó Ki Mit Tud?-platformján keresztül intézett adatigénylés 2019. január 1. és 2019. december 31. közötti időszakot vizsgált, 61 –kormánypárti és ellenzéki- sajtóterméket érintve.

Ennek eredménye alapján kormánypárti sajtótermékek vezetik a szégyenlistát, közülük is az Origó a kiemelkedő. A fideszes lap, amely gyakran azt is megengedi magának, hogy álhírportálokat idéző módon szerző nélküli, támadó jellegű politikai cikkeket tegyen közzé,

33 peréből 21 esetben vesztett, további négyben részben adtak helyt a kereseteknek.

A Pesti Srácok esetében 31 perből 12 volt vesztes, a TV2-nél 23-ból 12, míg a Hír TV-nél 21-ből 8 járt elmarasztaló eredménnyel. A számokat elnézve nem csoda, hogy csak a Jobbik több mint 250 pert nyert az elmúlt években a kormánypárti médiumokkal szemben.

Az ellenzéki/független sajtóban összesen 87 esetről volt szó, ebből mindössze 13 volt vesztes. Az Alfahír előkelő helyen szerepelt a listában, 2019-ben csupán egyetlen sajtóhelyreigazítási keresetet nyújtottak be lapunkkal szemben, azonban annak sem adott helyt a bíróság.