A Dunakeszi Járműjavító Kft. egy 32 milliárd forintos keretszerződést írt alá múlt héten a Máv-Start Zrt.-vel - írja a 24.hu Érdekes megemlíteni, hogy a járműjavító még állami tulajdonú társaságként pályázott a közbeszerzésre, de mire elnyerte azt, már a kft. új tulajai, az orosz állami Transmashholding Csoport és Szalay-Bobrovniczky Kristóf zsebelhették be az összeget. A Századvég egykori embere, aki később londoni nagykövetté vált, a kormányszóvívő férjeként is emlegetett Szalay-Bobrovniczky úgy fest kivételes üzleti érzékkel van megáldva, ugyanis nemrégiben Garancsi Istvánnal együtt vehette át Andy Vajna fővárosi kaszinóüzletét.
A kormányszóvívő férje amihez csak hozzáér arannyá válik
Nagyon úgy néz ki, hogy Bobrovinczky ezúttal sem nyúlt mellé, és jó kis nyereséggel kecsegteti legújabb szerzeménye is, hiszen ha visszanézzük a a Dunakeszi Járműjavító Kft.-nek az elmúlt öt évét, világosan látszik, hogy nem volt még olyan jó éve, mint a tavalyi. A májusban még főtulajdonos Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. megszavazhatott 101 millió forint osztalékkivétet, így is maradt pénz a nyereségből, több mint 200 milliót betehettek az eredménytartalékba. Ez mesébe illő fellendülésnek számít főleg, ha megnézzük, hogy 2015 óta 8 és 68 millió forint között ingadozott a nyereség.
A múlt héten sikerült egy gigászi megrendelést is bezsebelniük, amit a MÁV-csoport személyszállító cégével írtak alá. Nettó 32 milliárd forintról szól a megrendelés keretösszege, aminek az összképét valamennyire rombolja, hogy csak 48 hónapra szól, ráadásul az összegnek csak a 70 százaléka biztos, ugyanis a MÁV-Starttól durván 10 milliárd forint lehívása opcionális. A Dunakeszi Járműjavítónak még a 22 milliárd forint is elképzelhetetlen összeg, hiszen az elmúlt öt évben a cég árbevétele még csak a 10 milliárdot sem tudta elérni.
Ezért az összegért cserébe a MÁV-Start által üzemeltetett, belföldi és nemzetközi forgalomban lévő vasúti személykocsik fővizsgája, ellenőrzése, javítása lesz a feladat. Előleg is jár: három havonta a belföldi kocsikra 206 millió, a nemzetközi forgalomban futó személykocsikra 175 millió forint, amit csak igényelnie kell a Dunakeszi Járműjavítónak.
Az EU-n belül senki sem akart pályázni ilyen piti összegért
A MÁV-Start nyílt közbeszerzésére áprilistól lehetett pályázni, vagyis az Európai Unió területéről bárki megkísérelhette annak elnyerését. A bontási jegyzőkönyvből azonban kiderül, hogy más cégeknek ez az összeg aprópénznek minősülhetett, mivel csak a dunakeszi cég adott be rá ajánlatot, ráadásul forintra annyi vállalkozói díjat írt be, amennyit a MÁV-Start a kiírásban saccolt.