Kisvasúti közbeszerzés: Mészáros öccse, Mészáros veje, de még Szijjártó apjának volt cége is harcba szállt

Kisvasúti közbeszerzés: Mészáros öccse, Mészáros veje, de még Szijjártó apjának volt cége is harcba szállt

Második kisvasút-fejlesztési munkáját húzza be Mészáros Lőrinc öccsének cége, a Híd-Tám Kft.: a királyréti kisvasút után a lillafüredi vonal fejlesztését is a fiatalabb Mészárosra bízták - írja a 24.hu.

A közpénz családon belül marad, így Mészáros János is kisvasutat építhet belőle és bár a nagy testvér teljesen új vonalat hozott létre, addig az ifjabbik Mészáros cége csak felújítási, átépítési munkákat végez majd. A Híd-Tám Kft. nettó 2 milliárd 569 millió forintért vállalta el a Lillafüredi Állami Erdei Vasút fejlesztéséhez szükséges mélyépítési munkálatait, az állami vasúttársaság leányvállalatának közreműködésével. A lillafüredi kisvasutat kezelő Északerdő Zrt. pályázatára Mészáros János cége az állami MÁV FKG Felépitménykarbantartó és Gépjavitó Kft.-t vonta be alvállalkozóként, illetve erőforrásnyújtó szervezetként.

A kisvasutak hazánk jövője. Legalábbis a fejlesztésükre szánt pénzek erről árulkodnak

A lap emlékeztet rá, hogy a kormány még 2017-ben határozott a kisvasutak fejlesztéséről, melyre első körben 10 milliárd forintot szántak. A második körről 2019-ben döntöttek, így a rákövetkező három évben immár 2,6 milliárd forintot hagytak jóvá.

A második ütemben érintett több szakasz felújítása is Mészáros Jánosnak termeli a pénzt: tavaly januárban derült ki, hogy a Híd-Tám Kft. nyerte el a Királyréti Állami Erdei Vasút Kismaros-Királyrét és a Kemencei Erdei Múzeumvasút Kemence-Feketevölgyi panzió közötti szakaszainak felújítására kiírt közbeszerzést nettó 1,1 milliárd forintért.

A közbeszerzés, ami NER-háborúhoz vezetett

Mint kiderült, a közbeszerzés valódi NER-háborút indított, ugyanis ajánlatot tett többek között Mészáros Lőrinc vejének, Homlok Zsoltnak az érdekeltsége, a Homlok Építő Zrt., a vej egykori munkaadója, a Swietelsky Vasúttechnika Kft., Vincziczki Csaba érdekeltsége, a Kelet-Út Kft., Apáthy Endre érdekeltségébe tartozó A-Híd Építő Zrt. (amely végül megszerezte a Lánchíd felújítására kiírt munkát), a Vasútépítők Pályatervező Kft., aminek korábbi ügyvezetője, Szijjártó IstvánSzijjártó Péter jelenlegi külgazdasági és külügyminiszter édesapja volt.