Karácsony ötször annyi pénzt költött Facebook-hirdetésekre, mint a többi miniszterelnök-jelölt összesen

Karácsony ötször annyi pénzt költött Facebook-hirdetésekre, mint a többi miniszterelnök-jelölt összesen

Ahogyan megírtuk, a Facebookon szinte mindenhol Karácsony Gergely fizetett hirdetéseibe lehet futni mostanában. Mint kiderült, a főpolgármester augusztus 21. és 27. között 11 500 000 forintot költött, Dobrev Klára 411 000, Jakab Péter pedig mindössze 172 000 forintért hirdetett a közösségi oldalon, noha a Jobbik elnöke és miniszterelnök-jelöltje interakciók tekintetében uralja a Facebookot a magyar közéleti szereplők között. 

Mint ismert, éppen ma reggel járt le az ellenzéki előválasztás ajánló aláírások gyűjtésére szolgáló időszaka: egyéni országgyűlési képviselők esetén 400, miniszterelnök-jelöltek esetén 20 ezer aláírásra volt szükség ahhoz, hogy valaki elfogadott, hivatalos jelöltként mérethesse meg magát ősszel.

Friss hírek szerint Pálinkás József (Új Világ Néppárt) kivételével valamennyi miniszterelnök-jelölt összegyűjtötte a kellő számú aláírást.

A jelöltállítási határidő hajrájának fényében megnéztük, hogy az egyes miniszterelnök-jelöltek pontosan milyen összegeket szántak az online jelenlétük erősítésére szolgálató közösségi médiás költésekre az elmúlt nagyjából egy hétben.

A Facebook Hirdetéstár augusztus 29. -szeptember 4. közötti időszakának adatai alapján az MSZP-Párbeszéd-LMP által támogatott miniszterelnök-jelölt, Karácsony Gergely összesen 14.781.409 forintot költött hirdetésekre.

Az összeg oroszlánrészét a Kilencvenkilenc Mozgalom Egyesület állta, Budapest Főváros Önkormányzata mindössze 8210 Ft-ot fizetett ebből.

A többi jelölt esetében az alábbiakat találtuk a fentebb említett időintervallum tekintetében:

  • Dobrev Klára, a Demokratikus Koalíció miniszterelnök-jelöltje 1.763.051 forinttal tolta meg hirdetéseit,
  • Márki-Zay Péter, a Mindenki Magyarországa Mozgalom miniszterelnök-jelöltje 644.459 forintot költött,
  • Jakab Péter, a Jobbik miniszterelnök-jelöltje 273.570 forintnyi összeget szánt Facebook-hirdetésekre,
  • a legkevesebbet 207.141 forinttal Fekete-Győr András, a Momentum miniszterelnök-jelöltje költött.

Mindezek alapján kijelenthető tehát, hogy a főpolgármester rendesen begyújtotta közösségi médiás rakétáit:

a vizsgált egyhetes időszakban egyedüliként több mint ötször annyi pénzt költött Karácsony Facebook-hirdetésekre, mint a többi, versenyben lévő miniszterelnök-jelölt társai összesen.

Ma reggel egyébként megírtuk, hogy vita alakult ki a Fővárosi Önkormányzat tájékoztató kampányáról az ellenzéki pártok előválasztást koordináló Országos Előválasztási Bizottság legutóbbi ülésén.

A fideszes lejárató kampányra válaszul indított tájékoztató kampányt - amely az elmúlt időszak budapesti fejlesztéseiről szól - a DK, a Jobbik és a Momentum OEVB-delegáltjai úgy értékelték, hogy a fővárosi önkormányzat közpénzből segíti Karácsony Gergely előválasztási kampányát, amely így beavatkozást jelenthet az előválasztási folyamatba.

Karácsony közpénzből finanszírozott kampánya miatt elégedetlenkednek az ellenzéki pártok

A Fővárosi Önkormányzat tájékoztató kampányáról alakult ki vita az ellenzéki pártok előválasztást koordináló Országos Előválasztási Bizottság legutóbbi ülésén. A kampányt, amely az elmúlt időszak budapesti fejlesztéseiről szól, több, az előválasztáson részt vevő párt úgy értékelte, hogy a fővárosi önkormányzat közpénzből segíti Karácsony Gergely előválasztási kampányát - tudta meg az atv.hu.