Az alapbér érdemi megemelését sürgeti a Mozdonyvezetők Szakszervezete (MOSZ), amely értékelte a munkáltatók elmúlt három év alatt megvalósított jövedelempolitikai intézkedéseit és megállapította, hogy a MÁV-START Zrt. és a Gysev Zrt. mozdonyvezetőinek reálkeresete jelentősen, 10 százalékot meghaladóan csökkent - számol be az MTI.
Figyelembe véve a 2024-es inflációs prognózist is, a MOSZ legalább 18 százalékos alapbéremelést tart elfogadhatónak 2024-re
- szögezték le csütörtöki közleményükben.
A szakszervezet arra is kitért, hogy részletes bérfejlesztési javaslatait a MOSZ október végén adja majd át a munkáltatóknak.
Ahogy az a múlt héten kiderült, közel 90 milliárd forint többletforrást kérhet Lázár János építési és közlekedési miniszter a MÁV-Start, a MÁV, a GYSEV és a Volánbusz közszolgáltatási szerződés keretében végzett feladatainak utólagos finanszírozására. A többletforrás biztosítása ugyanis a tervezettnél jóval nagyobb bevételkiesés miatt lett sürgető ügy.
Szeptember elején pedig arról számoltunk be, hogy annyira kevés a mozdonyvezető, hogy még extrém túlóráztatás mellett is szolgáltatáskiesések lehetnek a MÁV-nál. Vagyis akár le is állhatnak a vonatok, ha nem lesz elég mozdonyvezető. Rövidesen alig lesz, aki vezethetné a vonatokat, mivel a mozdonyvezetők a teljes túlórakeretüket addig kimeríthetik. Pályamunkásokból, jegyvizsgálókból, forgalmistákból, kocsirendezőkből és felsővezeték-szerelőkből is hiány van.
(Címlapkép: Vonatok a Keleti pályaudvarnál - Sándor Zoltán/Alfahír)