Közel 90 milliárdot kérhet Lázár János a vasút és a buszok utólagos finanszírozására

Közel 90 milliárdot kérhet Lázár János a vasút és a buszok utólagos finanszírozására

Már egyre nehezebben tudják fenntartani magukat a közlekedési társaságok, miután csökkentek a jegyárbevételeik.

Csaknem 90 milliárd forint többletforrást kér Lázár János építési és közlekedési miniszter a MÁV-Start, a MÁV, a GYSEV és a Volánbusz közszolgáltatási szerződés keretében végzett feladatainak utólagos finanszírozására - értesült forrásai alapján a G7.

A lap azt írja, a helyközi személyszállítás és a vasúti infrastruktúra üzemeltetési költségei az indoklás szerint a tavalyi és az idei magasabb energiaárak miatt nőttek meg. A tavalyi többletet eddig így saját maguknak kellett a cégeknek finanszírozni, kilenc hónap sem volt elég az elszámolásra.

Ám nem csupán az utólagos elszámolás állhat a probléma mögött, ugyanis egyre nehezebben tudják a társaságok finanszírozni magukat a visszaeső jegyárbevételeik miatt. Noha az még nem világos, hogy a közel 90 milliárd forintos többlet csak a magasabb energiaköltségek fedezetét adja-e, vagy a nem túl átgondoltan bevezetett vármegyebérlet miatti bevételkiesését is. A G7 szerint

annyi biztosnak tűnik, hogy a tervezettnél jóval nagyobb bevételkiesés miatt lett sürgető a többletforrás biztosítása.

Az Építési és Közlekedési Minisztériumot is megkereste a portál, meg tudják-e erősíteni értesüléseiket, de a Lázár-féle tárcától nem érkezett érdemi válasz.

(Címlapkép: Lázár János építési és közlekedési miniszter beszédet mond a Pesti Vigadó dísztermében 2023. szeptember 21-én. MTI/Bruzák Noémi)