Az LMP-s városatya emlékeztetett, hogy a Budapesti Dísz-és Közvilágítás Kft. (BDK) közműszolgáltató-cégnél egy 700 millió forintos fizetési kötelezettség alakult ki, amely a kormány által kivetett különadó következménye.
Most ennek az összegnek a kifizetését terjesztették a Fővárosi Közgyűlés elé.
Mint ismeretes, a BDK és a német többségű tulajdonban lévő Elmű közös kézben van, és a tulajdonostárs nem hajlandó külső forrásból megfinanszírozni ezt az összeget, emiatt az adókötelezettséget költségvetési forrásból kell kipótolni. Méghozzá, a javaslat szerint abból a fejezetből csoportosítanák át ezt a pénzt, amelyből a főváros közvilágítását is biztosítják - fűzte hozzá az ökopárt politikusa.
Végső soron,
a multik helyett a budapestiekkel fizetteti meg a kormány a különadókat, ebben az esetben ezt a 700 millió forintot - állapította meg Csárdi Antal.
A képviselő megemlékezett a BKV legújabb buszbérlési konstrukciójáról is, amit "döbbenetes bátorsággal" a Fővárosi Közgyűlés elé tártak, ugyanis Csárdi Antal szerint felháborító összegek szerepelnek abban.
Hetvenöt darab buszt bérelne a BKV 10 éven keresztül, darabonként több mint 200 millió forintért, miközben átlagosan 100 millió forintba kerül egy ilyen jármű - hangzott el.
Az Alfahír kérdésére válaszolva sajnálatosnak nevezte, hogy a kormányzat olyan felelőtlenül funkcionál, működik, hogy azokat a megállapodásokban rögzített törvényi kötelezettségeinek sem tesz eleget, amikre egyébként a főváros számítana. Mint az korábban megírtuk, a főváros kénytelen négy milliárd forint azonnali átutalást végrehajtani, mert az elmaradt állami támogatás miatt a BKK-nál nem maradt pénz a novemberi bérek kifizetésére.
A főváros nem tehet mást, a saját tartalékaiból segíti ki a közösségi közlekedést, de döbbenetes, hogy Budapestet felelőtlen módon folyamatosan ilyen helyzetbe sodorják az aktuális kormányzatok - fogalmazott Csárdi Antal.