A bankjegycserét is népszerűsíti a jegybank 450 millióból

Ha ettől nem lesz kedve megválni a régi, elnyűtt ezresétől, akkor semmitől.

A kvóta népszavazás lecsengése után a jegybank kommunikálja tele a fejünket, igaz, ezt kicsit olcsóbban. A közbeszerzési hatóság honlapjára felkerült hirdetmény alapján a Magyar Nemzeti Bank 450 millió forintot (hogy közpénz jellegűt, vagy olyat, ami már elvesztette azt, nem tudjuk) készül kommunikációra fordítani 2016 végétől 2017 végéig.

Bankjegycsere kommunikáció és pénzügyi tudatosság kommunikáció

A kiírás szerint a Magyar Nemzeti Bank pénzügyi tudatosság növelése érdekében tervezett kommunikációs kampányainak lebonyolítására, a 2016-2017. évi általános kommunikációs feladatok (médiatervezési és médiavásárlási, kreatív tervezési, kivitelezési és gyártási, valamint PR és rendezvényszervezési szolgáltatások) ellátására, valamint a bankjegycsere programjának kommunikációjára.  Enélkül bizonyára nem cserélné le Ön sem a korábbi Mátyás királyokat, és ha van, Deák Ferenc(ek)et.

Emlékeznek még arra, amikor körberázta a magyar internetet a Magyar Villamos Művek durva trippet okozó kampánya, amely a villamosenergiát kezdte népszerűsíteni? Ez azért valljuk be, a pénzügyi tudatosság meglehetősen alacsony rátájával rendelkezett egy olyan országban, ahol leginkább csak lopni szokták az áramot, nem pedig bekötni, meg amúgy is a monopolhelyzetben lévő, állami szolgáltatótól veszünk áramot, ha nézni akarjuk az esti propagandahíradót. Itt most egy hasonlóan fontos programról van szó, ami népszerűsít egy amúgy kötelező feladatot.

No, de visszakanyarodva a pénzügyi tudatosság és bankjegycsere át- le- és fel-kommunikálásához, a kiírásból kitűnik:

"teljes körű, szakszerű és határidőre történő tájékoztatási feladatok megvalósítása, stratégia és javaslatok összeállítása"

- lesz a nemes föladat.

Így például kreatív tervezéssel, gyártással kapcsolatos feladatok, amelynek becsült értéke nettó 148,5 millió forint. Ebbe beletartozik a kreatív stratégia készítés, kreatív tervezés (szövegírás, grafikai tervezés), kreatív anyagok gyártása és produkciós munkák kivitelezése és ügynökségi szolgáltatások is.

A médiavásárlással kapcsolatos feladatok (ennek becsült értéke nettó 220,5 millió forint). Nevéhez méltóan média stratégia készítés, médiaterv készítés, médiavásárlás, médiakampányok utóértékelésére és persze ügynökségi szolgáltatások tartoznak ide.

Végül a pályázónak vállalnia kell PR és rendezvényszervezési feladatokat (erre mindössze nettó 81 millió forintocskát szánnak), amely során átfogó PR stratégia kidolgozását, PR kampányok tervezését és lebonyolítását, PR filmek, fotó- és videó dokumentációk készítését, sajtó- és PR-rendezvények szervezését, és - személyes kedvenc - "kríziskommunikációs feladatok ellátását" kell vállalni.

Utóbbi hasonló lehet ahhoz, amikor szombat hajnalban későn érünk haza, de az asszony már ébren van, nekünk pedig ki kell találni, hogy miért kellett túlóráznunk és miért van sörszagunk.

A pénzügyi tudatosság és a bankjegycsere népszerűsítéséről szóló munka október elején indul, és jövő év december 31-ig tart, ha van kedve indulni, siessen, mert szeptember 8. a jelentkezési határidő.