Az O Globo című brazil napilap a beszámolóra hivatkozva azt írta, a súlyos államháztartási hiánnyal küzdő kormány kétszer annyit fizetett a magánvállalatoknak, mint amiben előzetesen megegyeztek.
A könyvvizsgálók felülárazott építőanyagokról, több munkaóráról vagy a metróbővítés céljából megkötött szerződésekben nem szereplő szolgáltatásokról szóló számlákról számoltak be. Emellett közölték, eredetileg a projektet kivitelező konzorcium a költségek 45 százalékát vállalta át, ehhez képest azonban a számvevőszéki jelentés szerint a brazil állam fizette a bővítés 87 százalékát.
A Michael Temer brazil miniszterelnök vezette kabinet az AP amerikai hírügynökségnek azt mondta, eddig nem volt lehetősége megvizsgálni a dokumentumot, de rámutatott, hogy 2014 óta a kormány költségvetési szerve hagyja jóvá a metróbővítési projekt üzleti könyvét.
A brazil rendőrség korábban nyomozást indított a kivitelező konzorcium legnagyobb tagja, az Odebrecht építőipari vállalatnál, hogy kiderítse, megvesztegettek-e a metróbővítésben érintett tisztségviselőket. Az eljárás a Petrobras részben állami olajkonszern körül napvilágra került, kiterjedt korrupciós ügyleteket felgöngyölítő vizsgálat keretében indult.
A szóban forgó metróvonalat, amelynek megnyitását januárra tervezték, múlt szombaton, mindössze néhány nappal az olimpiai játékok megnyitóját megelőzően adták át az utazóközönségnek.
Ezen felül a brazil környezetvédelmi hatóság helyi idő szerint csütörtökön elutasította a dél-amerikai ország legnagyobb infrastrukturális fejlesztési projektjét, a több mint 7,6 kilométer hosszú duzzasztógát megépítését Pará szövetségi államban.