A Gój motorosok lennének a budapesti biciklisek kápói?

Tarlós István kedd este az InfoRádió Aréna című műsorában úgy fogalmazott,

"azt tudom kérni a jóérzésű taxisoktól is, hogy ilyen városi közlekedési galibákat ne állítsunk elő rendszeresen, mert ezen az úton a probléma nem orvosolható".

A főváros nem tudja az Ubert betiltani, a probléma a taxisrendelettel nem orvosolható - mutatott rá, hozzátéve: amiért a taxisok tiltakoznak, az nem a fővárosi önkormányzat kompetenciája.

Tarlós István hangsúlyozta azt is, hogy a jelenlegi állapot nem igazságos, nem méltányos. A taxisok ugyanis vállalták a taxirendeletben foglaltak teljesítését, és így sokkal kulturáltabb, biztonságosabb és átláthatóbb lett a sárga taxik működése - mondta.

[fb_pages_codes:budapest]

Szavai szerint az Uber működése a főváros taxirendeletének nem felel meg, ezen az alapon nem működhetnének.

A fővárosi kerékpáros közlekedésről szólva Tarlós István hisztériakeltésnek nevezte, hogy egy internetes újság "kicsit uszító stílusban" arról írt: a Gój Motoros Egyesülettel tárgyalják a kérdést.

Igazi szakértők

A Gój Motoros Egyesülettel valóban tárgyalt a helyettese, de a kerékpározással foglalkozó munkacsoportot még nem állították össze - közölte, és egyben felvetette: mennyivel van kevesebb közük a motorosoknak a fővárosi közlekedéshez, mint például a kerékpárosoknak (vagy a metrósofőröknek, a repülőgéppilótáknak, a hajóskapitányoknak; ja, hogy egyikük sem biciklis, így nem rajtuk csattan a közlekedési forma esetleges ellehetetlenítése... - a szerk.).

A futóversenyekről szólva azt mondta: nem akadályozzák, hogy a fővárosban legyenek ilyen versenyek, de valamilyen korlátot kívánnak állítani. Nem biztos, hogy ésszerű és méltányos, hogy a korábbi gyakorisággal, ad hoc jelleggel ilyen versenyek miatt lezárják a hidakat és a főútvonalakat - fűzte hozzá.