2023. január elsejétől csak bizonyos feltételekkel tudjuk fenntartani a benzinárstopot, csak akkor maradhat az ársapka, ha az Oroszországból érkező kőolajszállítás zavartalan, a százhalombattai finomító pedig folyamatosan működik
- közölte a Miniszterelnökség az ATV megkeresésére.
Közben a Magyar Ásványolaj Szövetség emlékeztet: már most komoly ellátási problémák vannak.
Azt gondolom, hogy a kormányzatnak is el kell döntenie, hogy árat szabályozunk vagy üzemanyaggal látjuk el a piacot. Én azt gondolom, hogy a korlátozások ma már nagyobb kárt okoznak, mint amit az árnövekedés okozott a múltban
- fogalmazott Grád Ottó, aki hangsúlyozta, a kormánynak valamit lépnie kell.
Hogyha megint tovább viszik, és ugyanezen az áron, forintban, akkor valójában az lesz, hogy a fogyasztás tovább fog emelkedni, ugye ezt a tendenciát már látjuk. Ugyanakkor nem lesz elég finomítói kapacitás, és ha bármi történne a barátság kőolajvezetékkel, akkor már az alapanyag is hiányozni fog. Szerintem decemberben ezt át kell majd gondolni, hogy hogyan tovább.
A MOL azt írta az ATV-nek, hogy tanker autóik folyamatosan úton vannak, az exportra szánt üzemanyag mennyiségét pedig korlátozzák. Az olajvállalat hozzátette: a normál időszakokhoz képest most 15-20%-kal több üzemanyagot szállítanak partnereiknek, vagyis ennyivel magasabb a fogyasztás az ársapka előttinél. A Dunai Finomító ugyanakkor egy korábban kezdett karbantartási munka miatt továbbra is csökkentett kapacitással üzemel.