A kormányzati kommunikáció legújabb királya, Balásy Gyula nagyot ment az elmúlt napokban.
Az Átlátszó beszámolója szerint az üzletemberhez köthető New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft.
- nettó 267 millió forintért reklámozhatja majd a Nemzeti Kastélyprogramot,
- a Miniszterelnöki Kabinetirodától pedig nettó 11,8 milliárd forintos megbízást kaptak a kormányzati intézkedések népszerűsítését szolgáló kommunikációs feladatokra.
Kastélyok mosolyognak majd ránk a hirdetőhelyekről
A Nemzeti Kastély- és Várprogram kapcsán a két cég tavaly december közepén nyerte el a megbízást a Nemzeti Kommunikációs Hivataltól. A 267,6 millió forint fejében hét helyszín:
- a tatai Esterházy-kastély,
- a bajnai Sándor-Metternich-kastély,
- a dégi Festetics-kastély,
- a füzérradványi Károlyi-kastély,
- a majki Kamalduli Remeteség,
- a nádasdladányi Nádasdy-kastély és
- a sümegi Püspöki palota
"kommunikációjával összefüggő stratégiai tervezési feladatok" ellátását kell biztosítaniuk.
Az uniós közbeszerzési értesítőben közzétett feltételek szerint ez külön-külön az egyes helyszínekre vonatkozóan rendezvénystratégiát is magába foglaló éves átfogó kommunikációs stratégia és kampánystratégiák kidolgozását jelenti.
A felvázolt kritériumok alapján cityligh és óriásplakátokon, valamint sajtóhirdetésekben köszönhetnek vissza ránk a felsorolt helyszíneket népszerűsítő anyagok, de a kastélyok fotózását, ajándéktárgyak gyártását és online promócióját is a nyertes vállalkozások végzik majd.
Újabb 2,9 milliárd forint közpénzt tolnak propagandára
A 24.hu szúrta ki a Közbeszerzési Hatóság honlapján, hogy 2,912 milliárd fordítanak propagandacélokra, vagy újabb plakátkampány érkezik, vagy pedig a jelenleg is futó kormányzati kommunikációs kampányokat hangosítják tovább. A jelenlegi megbízás fantázianeve az „Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos feladatok ellátása 9., valamint az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása 17.
Ködös megbízás, nagy pénzért
A Miniszterelnöki Kabinetirodától kapott megbízás már nem ennyire jól körülhatárolható, megfogható dolog.
A jóval nagyobb összeggel kecsegtető projekt sajtóinformációk szerint többek között belföldi és nemzetközi tájékoztató anyagokra, kampányokra és honlapokra vonatkozhat.
A kormányzati kommunikációs közbeszerzési eljárásra vonatkozó felhívás tavaly október végén jelent meg, ennek az eredménye lett egy 50 milliárd forintos keretmegállapodás. A 11,8 milliárd forint pedig ennek az 50 milliárdos etapnak a része – írja a 24.hu nyomán az Azonnali.
A portál kiemeli, hogy Balásy cégein milliárdok folynak át az állami megbízásoknak köszönhetően, mióta a korábbi favorit Csetényi Csaba és Kuna Tibor cégeit kipöckölték erről a jól jövedelmező területről:
- A New Land Media Reklám Kft. nettó árbevétele 2016-ban 1,5 milliárd forint volt, majd 2018-ra ez felkúszott 52,2 milliárd forintra.
- A Lounge Design Kft. 780 millióról 7,7 milliárd forintra tudta növelni bevételét 3 év alatt.
Ebből a tiszta haszon a Lounge Desing esetében a 2016-os 115 millió forintról 2 milliárdra emelkedett 2018-ban, a New Land Media esetében pedig 46 millióról 8,8 milliárdra nőtt.
Balásy Gyula tavaly a két cég 2018-as eredményeiből
Úgy tűnik, a jól jövedelmező megbízások nem egyhamar fognak elapadni az üzletember számára.
Ez a 19 milliárdos állami költés jól mutatja, hogy miért Balásy Gyula a kormányzati kommunikáció császára
19 milliárd forint értékű kormányzati kommunikációs költésről tettek közzé dokumentumot az unió hivatalos lapjában. A megrendelő a Nemzeti Kommunikációs Hivatal, a két győztes cég pedig Balásy Gyula tulajdonában álló New Land Media Reklám, Szolgáltató és Kereskedelmi Kft., valamint a Lounge Design.