Komikus dráma, sok felvonásban. Helyszín: Budapest, föld alatt. Jelen vannak: A Polgármester és egy Miniszter. A háttérben füstölő metrószerelvény, a tömeg ideges.
Arra az álláspontra jutottam, hogy ezeknek az emelt szintű kommunikációs adok-kapoknak semmi értelme nincsen, sehova nem vezetnek. Engem már az sem érdekel, ha érdemtelenül mások akarják az esetleges megvalósítás érdemeit learatni, csak történjen már valami. Személynevek ezért el sem fognak hangozni.
- ígérte már a felvezetőben Tarlós István, aki ennek megfelelően nevek elhangzása nélkül kezdte el szidni a kormányzatot, szokásához híven, igen választékosan, kifinomult szúrkálódással. Persze nevekre nincs is szükség, hiszen lassan a Londonban mosogató kivándorló polgártársaink is tudják, hogy a főpolgármester majdnem olyan hévvel feszül neki Lázár Jánosnak (és fordítva), mint a 11-es busz a Rózsadombnak. No, de hagyjuk is a ködös képeket, koncentráljunk a főpolgármester úrra.
Percenként hét darab csuklós busznak kéne beállnia egy megállóba.Van-e valaki, aki szerint ez megvalósítható? Néhány ezer migránst kellett elszállítani, az állam azt sem tudta megvalósítani, azt is a BKV buszaival kellett megoldani
- mondta Tarlós, aki hosszan sorolta azokat a kormányhatározatokat, amelyek szerint hátráltatták mind az infrastruktúra felújítására, mind a metrópótlásra kiírt tendereket.
Hallottuk azt is, hogy az állam 200 milliárdot adott a metróra. Ki látta ezt a pénzt? Mert én még nem - tette fel a kérdést és válaszolta is meg azonnal a főpolgármester, aki emlékeztetett: a hatvan milliárdot, amit a szerelvény felújításra "kapott" a város, valójában Budapestnek kell visszafizetnie. Az infrastruktúrára kapott 137 milliárd pedig még nem is létezik, ráadásul ezt az összeget meg sem lehet haladni.
Tarlós a buszos szolgáltatásokról szólva ismét megerősítette, igenis kormányzati nyomás volt a kiszervezés: a mai napig kapjuk a felszólításokat, hogy vásároljunk autóbuszt. A szolgáltatásról nem érdemes szólni, valaki elfelejtett valakinek szólni, hogy nem akarunk szolgáltatást.
Emlékeztetett: a BKK és BKV összeszedett 130 darab csuklós busszal egyenértékű buszt, vagyis Budapest megoldja házon belül a pótlást.
Állítólag egy államtitkár hat darab autóbuszt is bemutatott egy kormányülésen. Buszokat rajzolni az unokáim is tudnak. Nekünk 150 darab csuklós busz kéne, de hol vannak ezek?
Hat hónapig vártunk és adtunk esélyt, hogy magyar buszokkal lehessen érvelni, ehelyett leállították a szolgáltatást kiszervezésre. Ha a kormány egyes tagjai valóban segíteni akarnak, akkor miért nem teszik meg?"
- tette fel a kérdést Tarlós.