Az augusztus elején megjelent, meleg párokat és cukormentes Coca-Colát ábrázoló plakátok miatt lakossági bejelentés érkezett a Pest Megyei Kormányhivatalhoz, ez alapján vizsgálatot indítottak és büntetést róttak ki, mert álláspontjuk szerint "károsította a fiatalkorúak erkölcsi fejlődését".
Letarolta a magyar netet a Coca-Cola plakátjait követő hiszti
Az szabad szemmel is látható volt, hogy a magyar sajtót és közösségi médiát alaposan megmozgatták a Coca-Cola cukormentes kólát reklámozó plakátjai, amin egymásra mosolygó leszbikus és meleg párok is feltűntek. A Silberstein and Partners kommunikációs ügynökség és az Ynsight Research augusztus első két hetét vizsgáló kutatása a magyar nyelvű web2-n számszerűsítette is a sztorit, ami brutális, de így néz ki: Augusztus 1.
A Pest Megyei Kormányhivatal Érdi Járási Hivatala 500 ezer forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki.
Az Index megkeresésére reagált a cég kommunikációs ügynöksége:
A Coca-Cola kampány célja az volt, hogy közvetítse azon értékeket, amelyeket a vállalat régóta magáénak vall: az emberek sokszínűségébe és egyenlőségébe vetett hitet. A Coca-Cola változatlanul hisz abban, hogy mindannyian egyenlőek vagyunk függetlenül a nemzetiségtől, vallástól, nemtől, életkortól, etnikai származástól, beszélt nyelvtől, hobbiktól és véleményektől. Reklámjainkban, posztjainkban, üzeneteinkben kifejezzük az általunk képviselt értékeket. A következő lépések egyeztetése folyamatban van.