Demszky buszsávot szüntetne meg és nem létező buszcsaládot ritkítana

Megszüntetné a 7-es buszcsaládot, ami amúgy nincs, megszüntetné a buszsávot a Kossuth Lajos utcában, hogy még több autó elférjen ott, mert szerinte akkor nagyobb lesz a 4-es metró kihasználtsága. Budapest egykori vezetője megszólalt, hogy ismét megcsillogtassa legendás szakértelmét. 

Demszky Gábor egy blogbejegyzés alá kommentelt nagyon okos dolgokat, ami nagyjából azt feltételezi, hogy Budapest egykori főpolgármesterének fogalma sincs a főváros közlekedéséről.

„Az OLAF-jelentést, amelyre Lázárék a rágalmakat »alapozzák«, nyilvánossá kell tenni. Nem tartom véletlennek, hogy titkosan kezelik” – írja Demszky, aki szerint addig nincs értelme cáfolni a vádakat, amíg nem nyilvánosak (a közbeszédben igen hallgatag volt főpolgármester kommentjét az Index szúrta ki).
 
A volt főpolgármester azt feltételezi, hogy az OLAF-jelentés kifogásolja, hogy a hivatalban lévő városvezetés elmulasztotta meglépni mindazt, amit a Bizottság az EU támogatás feltételéül szabott (a felszíni közlekedés teljes átalakítása, P-R parkolók, dugódíj). Demszky szerint ezekből semmi sem lett, ezért követelik vissza a több tízmilliárdos támogatást, amelynek pontos összegéről titkos tárgyalások kezdődnek. 
 
Demszkynek egyben fergeteges ötlete is támadt - most vegyenek nagy levegőt a füstszagú 3-as metrón, vagy a dugóban araszoló villamoson zötyögve, hozzásimulva az ön mellett nyomorgó sorstárs hónaljából:
"meg kell ritkítani a 7-es buszcsaládot, meg kell szüntetni a buszsávot a Kossuth Lajos utcától".
Mivel szerinte ezzel javulna a 4-es metró kihasználtsága.
 
Apró bökkenő, hogy a 7-es buszcsalád már nem létezik (összesen egy darab ilyen busz van, az sem a 4-es metró vonalát fedi le, tehát nincs hova ritkítani) mivel pont a metró miatt teljesen átalakították a felszíni közlekedést, a buszsáv megszüntetése és a még nagyobb autós forgalom generálása pedig már értelmezhetetlen szintet jelent a közlekedéspolitikában, ezáltal ugyanis csökkenne a tömegközlekedés teljesítménye és minősége, végső soron pedig még inkább bevonzaná az autós forgalmat a szűk belvárosba.
 
De nyilván olyan emberektől, akik utoljára egyetemista korukban ültek egy buszon, vagy villamoson, nem is nagyon várható el más, mint a fenti agyrém.