Nyilvánosságra került az első azeri nagydíj (június 17-19) kipróbálásáról készült videófelvétel.
A magyar F1-es szakportál, a formula.hu a bakui pályát először kipróbáló, az Euroformula Open sorozatban versenyző 19 éves azerbajdzsáni Huszein Abdullajevet idézi, aki szerint „A Baku City Circuit gyors és lassú kanyarok kombinációját tartalmazza. Általánosságban azonban elmondható, hogy a pálya kialakítása nagyon különleges. Más utcai helyszínekkel ellentétben a szélessége is megfelelő".
Szakértők kétségbe vonják Abdullajev szavait és megjegyzik, a rendkívül sok kanyarral tarkított, néhol aránytalanul hosszú egyenesekből álló, keskeny pálya igen veszélyes lehet.
Először történik meg, hogy egy komplett főváros belvárosát alakítsák át F1-es pályává. A bakui versenyhelyszín körülbelül olyan, mintha a Váci utca-Parlament-Hősök tere háromszög lenne a magyar nagydíj területe, de valami mesés megoldással még a Budai Vár szélét is érintené a futam.
A közvetítésben az azeri főváros összes nevezetessége látható lesz, így például az óváros, az Içərişəhər falát szegélyező tornyai közvetlen közelében is elhalad a pálya, de mindenki megnézheti a többi híres épületet, így a Dóm Szovjetet, a Kaszpi tenger partját, és a hipermodern Flame Towerst (Tűztornyok) is.
Azerbajdzsánnak az elmúlt 10 évben ez a sokadik látványberuházása, elég csak a néhány évvel ezelőtti eurovíziós dalfesztivál döntőjét, vagy a tavalyi Európai Olimpiai Játékokat említeni.
Ezek miatt minden alkalommal külön ki kellett csinosítani az amúgy is Párizs-London-Monte Carlo-elegyre emlékeztető kis belvárost (a főváros ezen kívül eső része inkább emlékeztet a posztszovjet valóságra) és persze mindez euromilliárdokba került az akkor még olajbevételekből relatíve gazdag, ma (az olajválság miatt) egyre inkább lecsúszó kaukázusi államnak, ahol az utóbbi időben a nemzeti valuta, a manat értéke az euróhoz képest (amellyel korábban pont egyenértékű volt) épp a felére esett vissza.
Horváth Ádám