Jelenlegi csapata, a McLaren jelentette be, hogy Alonso 2019-ben már nem áll rajthoz az F1-ben. A kétszeres világbajnok spanyol hosszú évek óta sikertelen a száguldó cirkuszban, címeit 2005-ben és 2006-ban szerezte, topistállóhoz pedig nincs esélye szerződni.
Alonso az ínséges F1-es évek miatt 2017-ben elindult az Indy500-on az Andretti Autosport McLaren-Hondájával, de motorhiba miatt az élmezőnyből kiesett. Később rajthoz állt a Daytona-i 24 óráson, majd a Le Mans-i 24 óráson is, utóbbit társaival megnyerték.
Indy 500: Alonso drámája, egy brutális baleset, végül ex F1-es japán pilóta sikere
Szenzációs futamot hozott az idei indianapolisi 500 mérföldes verseny. A Formula-1-ből átugró Fernando Alonso háromszor is vezette a versenyt, majd nem sokkal a vége előtt elfüstölt a motorja. Volt egy óriási bukás, végül az a Takuma Sato nyert, akire kevesen fogadtak volna a verseny előtt.
Legfrissebb célja, hogy megszerezze a motorsport Triplakoronáját, amiből a Monacói Nagydíj-győzelem és a Le Mans-i 24 órás már megvan, egyedül az Indy500 hiányzik. Erre eddig csak Graham Hill volt képes. Ennek tükrében valószínűleg az IndyCarban láthatjuk a jövőben versenyezni.
A Toyota és Fernando Alonso is először nyert a világ egyik legnagyobb autóversenyén
A 8-as Toyota jött el elsőként a rajtnál, mögötte a 7-essel, Lotterer balesetet szenvedett, Jenson Buttonék autója az első órában meghibásodott. A legszorosabban a GTE Pro kategória alakult. Fernando Alonso a harmadik órában ült be a Toyotába, a spanyol életében először indult a Le Mans-i 24 óráson.A Safety Car első alkalommal a 4.
Az F1-ben
Alonso 2001-ben mutatkozott be a mezőnyben, a Minardi színeiben. Két világbajnoki címét 2005-ben és 2006-ban szerezte a gyári Renault versenyzőjeként.
Jelen pillanatban 303 futamindulás, 32 győzelem és 97 dobogós helyezés szerepel a neve mellett, év végéig valószínűleg csak a versenyei számát tudja gyarapítani, látva a McLaren-Renault teljesítményét.
A világbajnoki évek után a McLarenhez szerződött, ahol 2007-ben egyetlen ponttal maradt le a világbajnoki címről, de Lewis Hamiltonnal való viharos viszonya miatt egy év után vissza is tért a Renaulthoz. A francia márka ekkora viszont már nem számított topcsapatnak, ezért két év után a Ferrarihoz szerződött.
Az olaszoknál öt évet töltött, 2010-ben, 2012-ben és 2013-ban is vb-ezüstérmes lett, de Sebastian Vettel és a Red Bull mindannyiszor legyőzte.
A Ferrari után visszatért a Honda motorokra váltó McLarenhez, de az új beszállító nem hozott megváltást, a japán márka rettenetesen gyenge és megbízhatatlan erőforrást épített, amivel a pontszerzés is csodaszámba ment. Alonso utolsó esélye a McLaren-Renault felállás lett, de ez sem hozza a várt fejlődést, így topülés híján gyakorlatilag nem maradt más választása, mint a középmezőny vagy a távozás.
Fernando Alonso az egyik legtöbbre tartott pilótája a Formula-1 jelenlegi mezőnyének, többen is a legjobb pilótának tartják, de még kritikusai is a topversenyzők között tartják számon. Óriási egyéniséget veszít vele a sport, ugyanakkor legalább ekkorát nyerhet vele az IndyCar.
Alonso búcsúvideója:
Dear F1 ..... pic.twitter.com/G9ZzdMwgMn
— Fernando Alonso (@alo_oficial) 2018. augusztus 14.