"Ha nem lesz rá pénz, az állomások kiglancolását el kell hagyni"

Tarlós István szerint, ha a kormányzat nem biztosít többletforrást, akkor kénytelenek lesznek kihagyni az állomásokat a felújításból.

Ha nem nő a 3-as metróvonal infrastrukturális felújítására szánt keret, akkor az állomásokra nem jut pénz - közölte a főpolgármester pénteki budapesti sajtótájékoztatóján.

Szerinte szó sincs arról, hogy a főváros le akarja felezni a metrófelújítás költségeit. Valójában az állomások felújítására beérkezett ajánlatok ára 30 százalékkal magasabb, mint tervezték, ezek vállalására a fővárosnak és a BKV-nak nincsen fedezete. Ha ez így marad, akkor el kell hagynunk az állomások felújítását - mondta Tarlós.

Emlékeztetett arra is, hogy nem igaz az, hogy a főváros nem írta ki időben a felújítás tendereit:

"Szeptember 29-dikéhez képest az első 286, a második 285, a harmadik 230, a negyedik 191, az ötödik 90, a hatodik 87, a hetedik 87, a nyolcadik pedig 14 nappal korábban került kiírásra, utóbbi is csak azért akkor, mert a kormány kontakt embere ráült"

- mondta a főpolgármester.

Ki-ki döntse el, hogy a kormányinfón elhangzottak mennyire hitelesek, nem tudom ki meri megírni, de ez az igazság - mondta, utalva arra, hogy a kormányinfón Lázár János a csütörtöki sajtótájékoztatóján úgy nyilatkozott, hogy a 3-as metró minden megállóját felújítják.

Lázár ígérete nagyon kellemesen érinti a fővárost, kár, hogy a néhány nappal korábban küldött NFM értesítés nincs ezzel teljes egészében összhangban - mondta, emlékeztetve arra, hogy a Seszták Miklós vezette fejlesztési minisztérium közölte: nem fogja tudni jóváhagyni a felmerülő többletköltség-igényeket.

"A támogatási szerződés 137,5 milliárd forinttal kötöttük meg, ami összhangban van a vonatkozó kormányhatározattal, ám várhatóan az ajánlati árak 30 százalékkal lépik túl az árakat. Ha így lesz, a kormányzat nem fogja tudni vállalni a felmerülő többletköltségeket" - mondta a főpolgármester.

"Tanácstalan helyzetben van a főváros, ha az egyik miniszter mást mond mint a másik."

Emlékeztetett: a fővárosnak - épp a szerelvények felújítása miatt - nincs lehetősége hitelfelvételre.

"A metróval nem lehet szórakozni, fel kell újítani, több mint 10 éve fel kellett volna. Nekünk az a feladatunk, hogy biztonsággal gondoskodjunk az utasok szállításáról."

A biztonságos utazáshoz az alagutak, szerelvények, sínek, áramellátó rendszerek és a biztonsági rendszerek fel lesznek újítani, ám az állomások kiglancolását sajnos el kell hagyni, ha nem marad rá pénz - mondta.