A Népszava szúrta ki a Honvédelmi Minisztérium legismertebb leánycége, a HM EI Zrt. mérlegében, hogy 13,7 milliárd forinttal megemelkedett 2017-ről 2018-ra a készletérték (korábban ennyire becsülték a gépek értékét). Ez valószínűsíthetően azért történt meg, mert most számolták el annak a Falcon 7X luxusrepülőnek a költségeit, amelyet tavaly ősszel vett a nevére a vagyonkezeléssel is foglalkozó honvédségi cég.
A fehér színű Falconról azóta már egyértelművé vált, hogy leginkább a kormánytagok kényelmes reptetésére szolgál, de még a nagyon környezettudatos Áder János is inkább luxusgéppel utazott a nagyon távoli Belgrádba.
A beszerzéseket ebben a cikkünkben foglaltuk össze:
Sorra veszi a honvédségi repülőgépeket az állam, de állítják, egyik sem kormánygép
A magyar kormány továbbra sem rendelkezik úgynevezett „kormánygéppel", ugyanakkor az utóbbi egy évben lezajlott honvédségi repülőgépbeszerzések során felmerült a gyanú, hogy az állami vezetők légiszállítását ha katonai feladatként is, de valójában minőségében mégis csak kormánygép-szerűen kívánják végezni.
A Falconok kapcsán a HM kommunikációja is furcsa. Benkő Tibor tárcavezető a "sok vitát kiváltó" luxusgépek kapcsán arról beszélt, hogy azok részei a nemzetbiztonság biztosításának, ugyanakkor a Honvédség inkább futárgépként nyilatkozik a Falconokról.
A HM EI működéséről pedig itt olvashat:
A HM cége 8 milliárdért vett helikoptereket, majd eladta a rendőröknek 14 milliárdért
Mindjárt megmutatjuk, hogyan, csak előtte az előzmények. Csütörtökön számolt be arról a hvg.hu , hogy haszonkölcsön szerződés keretében 9 helikoptert (EC135P2+) kapnak a magyar légimentők ( vagyis a Magyar Légimentő Nonprofit Kft. nevű állami cég); az egyébként használt légijárműveket a Honvédelmi Minisztérium (HM) cége, a Honvédelmi Minisztérium Elektronikai, Logisztikai és Vagyonkezelő Zrt.