Néhány nappal ezelőtt, augusztus 9-én súlyos vasúti veszélyeztetés történt, egy rosszul beállított váltó miatt ugyanis szembe ment egymással két szerelvény, a Rózsa InterCity és Borsod InterCity. Az esetről mi is beszámoltunk, az elsődleges információk alapján a két vonat csupán 200 méterre állt meg egymástól.
Más kérdés persze, hogy a közvetlen veszélyt még idejében sikerült elhárítani, a mozdonyvezetők csupán 15, valamint 30 km/h-s sebességgel haladtak egymás felé.
A MÁV hétfői közleménye szerint vezérigazgatói elismerésben részesíti a vasúttársaság Berta Balázs Attila mozdonyvezetőt és Kovács Imre forgalmi vonalirányítót, akik a Hort-Csány állomásnál gyors helyzetfelismerésükkel megelőzték a balesetet.
A társaság közölte, hogy a Hort-Csány állomásról lassan, 15 km/h-s sebességgel haladt ki a Nyíregyházára tartó Rózsa InterCity, amikor a mozdonyvezető észlelte, hogy a váltó – eddig tisztázatlan okból – helytelen irányba állt, de erről nem kapott előzetes írásbeli értesítést.
Az ellenkező irányból érkező Borsod InterCity vonat mozdonyvezetőjét még mintegy két kilométerre az állomástól értesítette az irányító arról, hogy lassítson le 30 km/h-ra, és az utasok átszállása érdekében haladjon el Hort-Csány állomás közelébe.
Így lényegében nem állt fenn veszély, hiszen a két vonatot kontrollált körülmények között, 200 méterre állították meg egymástól.
Az InterCity-ken 275 ember utazott, akiket a Katasztrófavédelem segítségével pótlóbuszokra szállítottak át. A balesetben személyi sérülés és anyagi kár sem keletkezett. A MÁV biztonsági szervezete, az ITM Közlekedésbiztonsági Szervezete, valamint a rendőrség is vizsgálatot indított az esettel kapcsolatban.