A magyar közélet szédítő mélységeit nem kell bemutatni, jó pár éve szédelgünk már a szakadék szélén azon morfondírozva, vajon mégis milyen mély lehet. Ezt persze nem tudjuk megmondani, mindenesetre szinte biztos, hogy valakik odalent ebben a lyukban olyan jól érzik magukat, hogy egyre mélyebbre rágják magukat.
Köztük azok, akik úgy gondolják, hogy gyerekekkel is etikus kampányolni. Így történt Heves megye 2-es számú választókörzetében (itt indul Vona Gábor) is, ahol Horváth László fideszes képviselő csapata húzott egy bátrat és rakott gyerekeket a plakátra (azon már fent sem akadunk, hogy a rajta szereplő szöveg fele nettó hazugság).
"Horváth László a hétvégén egy olyan kampányfüzetet juttatott el a választókhoz, melyben Gyöngyöspata volt jobbikos polgármesterének 4 éves kislányának fényképét használták fel, természetesen a szülők tudta és beleegyezése nélkül. Juhász Oszkár egykori polgármester az ügy kapcsán pert indít a Fidesz és Horváth ellen."
- áll a Jobbik közleményében.
A párt felszólítja Horváth Lászlót, hogy adjon magyarázatot arra, hogy miért használják olyan gyermekek fotóit kampányukhoz, akiknek a szülei ehhez nem járultak hozzá, valamint azonnal fejezzék be a szóróanyag terjesztését. A Jobbik ezen kívül elvárja a fideszes képviselőtől, hogy haladéktalanul kérjen bocsánatot az érintett családtól.
A választási kampányból hagyják ki a gyerekeket!
A Jobbik azt kéri, hogy a különböző politikai közösségek ne használjanak gyerekeket biodíszletként a tevékenységükhöz.
Varga-Damm Andrea, az ellenzéki párt országgyűlési képviselőjelöltje hétfői budapesti sajtótájékoztatóján elképesztőnek nevezte, hogy a közelmúltban - mint mondta - hideg aszfalton, havas udvaron óvodások, iskolások előtt tartottak politikusok programbeszédet. Hozzátette: ehhez a hatályos szabályozás szerint a szülőknek hozzá kellene járulniuk.
Felháborítónak nevezte azt is, hogy egy fideszes programfüzetbe bekerült Juhász Oszkár gyermekének arcképe.
A politikus közölte: szeretné, ha ez a választási kampány mentes lenne a gyermekek zaklatásától. Értékelése szerint nincs szükség a hangvételében és mondanivalójában félelmet keltő reklámokra, hirdetésekre. Ezek olyanoktól való félelmet gerjesztenek, amelyeknek szerencsére reális alapja nincs - fogalmazta meg Varga-Damm Andrea.