Várhatóan 2017 júniusában indulhatnak meg a 3-as metróvonal rekonstrukciójának kivitelezési munkálatai - közölte Tarlós István főpolgármester szokásos pénteki sajtótájékoztatóján. A 3-as metróvonal felújításának megkezdésére vonatkozó kérdésekre válaszolva Tarlós István azt mondta, hogy a kivitelezési munkák reálisan júniusban kezdődhetnek meg.
Ha a felújításra érkezett ajánlatok nem lesznek "reálisabbak", akkor további csúszás lehet - jegyezte meg a főpolgármester.
A 3-as metróvonal felújítása az eredeti tervek szerint novemberben kezdődött volna el.
Tarlós István kijelentette, belátható, hogy nem a főváros csapkod össze-vissza az időpontokkal, hanem teljesen nyilvánvaló, hogy a csúszások miért következnek be. Csak a buszpótláson, abszolút önhibánkon kívül, fél évet veszítettünk - mutatott rá Tarlós István, aki szólt arról is, néha úgy érzi, hogy egyedül küszködik.
Szerinte, ha a metrót úgy kell leállítani, hogy el sem kezdődött a kivitelezés, akkor annak a politikai következményei 2018-ra beláthatatlanok.
Azon újságírói felvetésre, hogy a júniusi munkakezdés egybeesne a vizes világbajnoksággal, azt mondta Tarlós István, hogy sajnálja az esetet. "Érdekelt vagyok abban, hogy a vizes világbajnokság sikeres legyen (...), de (...) a 3-as metró felújítását részemről egy nappal nem tolhatja el (...) ez a rendezvény, bármilyen fontos is" - fogalmazott.
Egy rakat tendert visszavontak már
Tarlós István elmondta azt is, hogy az alagút felújítási, vágányépítési munkákra, valamint a biztosítóberendezés, az automata vonatvezérlő rendszer, a vasúti távközlési és a központi diszpécser rendszerek korszerűsítésére vonatkozó európai uniós eljárási rend szerinti nyílt közbeszerzési eljárását a Közbeszerzési kft. megsemmisíteni javasolja, mivel a beérkező ajánlatok ajánlati ára a jelek szerint jelentősen meghaladja a rendelkezésre álló összeget. A kft. javasolta azt is, hogy a közbeszerzés újbóli megindítása a végleges ajánlattévő rendelkezésre álló kiviteli tervek birtokában történjen meg.
A BKV metrófelújítási projektigazgatósága ezt tudomásul vette, és új eljárást indít - közölte megjegyezve, hogy ezzel időt is megtakarítanak.
Tarlós István elmondta megszületett a javaslat arra, hogy az új eljárások során milyen menetrendet kövessenek. A déli szakaszon a végleges kiviteli tervek november 30-án rendelkezésre fognak állni, az északi szakasz esetében december 10-én, a középső szakaszra vonatkozóan pedig december 12-én.
Közölte, a déli szakasz esetében január 10-én a kiviteli tervekre az új felhívás meg tud jelenni, és a tenderek bontási időpontja március 15. Az északi esetében ugyanazok a határidők a kiviteli tervekre és a felhívásra vonatkozóan, a tenderek reális bontási időpontja április 6. A középső szakasz esetében a határidők: január 30., február 15., és a tender bontási időpontja április 27.
Kitért arra is, hogy a hozzá érkezett jelentések szerint az ajánlattevők "konzekvencia nélkül" árazták be az egyes tendereket a mérnökárhoz képest. Ezek az árak "követhetetlen rendszerességgel hol magasabbak, hol alacsonyabbak a mérnökárnál, de a szaldójuk nagyon kedvezőtlen" - mondta.
Tarlós István elmondta azt is, "a büntető törvénykönyv határát súrolja" a Demokratikus Koalíció (DK) röplapja, amin az olvasható, hogy "mik a teendőnk vészhelyzetben a metrón". Ennél lejjebb már nincs morálisan, hogy ezt olyan képviselő teszi, aki húsz évig meghatározó szerepet játszott a fővárosban, és "van képe" ilyen röplapok osztogatására - tette hozzá (bár nem tisztünk megvédeni a DK-t, szinte fáj is a billentyűzet leütése, de azért azt hozzá kell tennünk, hogy Tarlós István maga is életveszélyes metróról beszélt nem egy alkalommal, amit - ha olyan helyzet áll fel - kész leállítani - a szerk.).