Kozma Zsolt közleménye szerint a Lear december 31-ig fokozatosan építi le a létszámot, a termelés egy részét befejezi, egy részét alacsonyabb költségű országokban található telephelyeire helyezi át.
Mint írta, a munkavállalókat sokként érte a hír, hiszen semmi nem utalt a drasztikus lépésre. A móri telephely több mint 24 éve működik - tette hozzá.
A szakszervezet tájékoztatása szerint a prémium kategóriás személygépjárművek autóülés huzatát készítő vállalat munkatársainak túlnyomó többsége szakképzett varrónő, akik számára az elhelyezkedés szakmájukon belül nehezen megoldható. Megjegyezték, hogy a létszámleépítések ütemezéséről és a munkatársak szociális helyzetét javító intézkedésekről a cég vezetése a szakszervezettel és az üzemi tanáccsal megkezdte az egyeztetéseket.
A nyilvános céginformációk szerint a Lear Corporation Hungary Kft. nettó árbevétele 2014 végén 744,3 millió euró volt, míg egy évvel később 747,9 millió eurót tett ki. Adózott eredménye ugyanezen években 16,1 millió euró és 36,6 millió euró volt.
A cégcsoport 2015 végén 3311 főt foglalkoztatott Magyarországon. Gödöllőn és Gyöngyösön személyautókba épített elektromos kábelkötegeket gyártanak, Móron konfekcionált autóülés-huzatokat, Győrben komplett autóüléseket állítanak elő, míg Fóton raktározást végeznek.
A Lear Corporationt 1917-ben alapították Detroitban. Jelenleg autóüléseket és gépkocsik elektromos rendszereit gyártják szerte a világon. Tavalyi 18,6 milliárd dolláros árbevételével a Lear a Fortune 500-as lista 154-ik helyét foglalja el. A cégcsoport világszerte 37 országban 243 telephelyen 150 ezer munkavállalót foglalkoztat.