A 444.hu elemzése szerint egy Szerbiából Szlovákiába menő szállítmányt például olcsóbb Horvátországon, Szlovénián és Ausztrián keresztül körbevinni, mint átvágni vele Magyarországon.
Az online lap részletesen foglalkozik a vasúti áram, szaknyelven „a pályahasználati díjban megjelenő vontatási villamos energia” árával.
Ez alapján megállapítják, hiába kellene az uniós irányelvek alapján a teherszállítás 30 százalékát a vasútra terelni 2030-ig, Magyarországon olyan drága a vasúti áram, hogy a nemzetközi szállítók inkább kikerülnek minket.
A 444 szerint azért olyan drága az áram a MÁV-nál, mert nem vásárolt be időben, bízva abban, hogy olcsóbb lesz. A lap úgy tudja, hogy az „áramvásárlási fiaskó” miatt rúgta ki Homolya Róbertet a MÁV eddigi vezérigazgatóját Vitézy Dávid új közlekedési államtitkár.
Homolya június 15-i hatállyal távozott a MÁV-Volán-csoport elnök-vezérigazgatói posztjáról.