Útjára indult Kínából a 2011-ben létesített rendszeres Kína-Európa vasúti teherszállító szolgáltatás 90 ezredik szerelvénye – jelentette be a kínai állami vasúttársaság.
Éjjel-nappal árad a kínai áru Európába.
A 90 ezredik szerelvény szombat reggel indult el Senhszi (Shaanxi) tartomány székhelyéről, Hszian (Xi'an) városból 55 konténerrel megrakodva. A szerelvény Hszincsiang-Ujgur autonóm régió és Kazahsztán határán fekvő Khorgos határállomáson keresztül hagyja el Kínát, áthalad Kazahsztánon és Oroszországon, majd körülbelül 15 nap múlva eléri a lengyelországi Malaszewicze városát.
A 2011-ben indult Kína-Európa tehervonat-szolgáltatás a vállalat szerint eddig több mint 8,7 millió konténert szállított több mint 380 milliárd dollár értékű áruval Kína és Európa között.
Folyamatosan nő a Kínából érkező konténervonatok száma.
Az évente megforduló szerelvények száma a kezdeti néhány tucatról 2023-ra 17 ezerre emelkedett. A növekedés megugrása 2016-ban következett be, amikor 1702-ről évi 39,5 százalékos átlagos növekedéssel tavaly elérte a 17 ezret.
Az első 10 ezer szerelvényhez 90 hónapra volt szükség, míg a 80 ezrediktől a 90 ezrediket már 7 hónap alatt sikerült elérni. A havi járatok száma 2020 májusa óta meghaladja az ezret. Az egy év alatt leszállított áruérték 2016-ban 8 milliárd dollár volt, tavaly pedig már 56,7 milliárd dollár.
A Kína-Európa tehervonat hálózata eddig 25 európai ország 223 városába jutott el és létesített áruszállító kapcsolatot több mint száz ázsiai várossal.
(MTI nyomán)
(Címlapkép: Van-hszü Tung, a Beijing Trans Eurasia Ltd. tulajdonosa és Csou Ji, a kínai nagykövetség első titkára a METRANS csoport Budapestről Kínába tartó első konténervonatának elindításán a METRANS Konténer Kft. csepeli termináljában 2019. október 21-én. MTI/Mohai Balázs)