A siófoki szakaszt 2015-ben felújító Közgép nyilvánvaló okok miatt nem újrázhatott a felújítandó vonalon, így a Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy közötti, 52 kilométeres, uniós támogatásból finanszírozott beruházást a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó konzorcium húzta be.
Az R-Kord, a V-Híd és a Swietelsky nettó 72,38 milliárd forintot kért a munkáért. Ám van egy ici-pici probléma: ez az összeg 19,4 milliárddal haladja meg az előzetesen becsült mérnökárat.
A költségtúllépés miatt akár érvényteleníthetnék is a versenyt, de úgy tűnik a kényes helyzetet egy, a konzorcium számára előnyös döntés simíthatja el.
Egy napokban megjelent kormányhatározat szerint ugyanis a beruházásra szánt uniós támogatás összegét 53 milliárd forintról 72,4 milliárdra emelték, így a kaland folytatódhat (aki ebben szándékosságot vél felfedezni, az nyilván téved, és a döntésnek semmi, de semmi köze nincs semmihez és senkihez – a szerk.).
A Balaton partján nyaralóknak azonban jó hír, hogy a tervek szerint 2018 tavaszán záruló fejlesztés a nyári szezonokba állítólag nem zavarja majd a vonatforgalmat.
A beruházás ajánlati felhívása szerint a komplett déli parton megújul a vasúti pálya. A hihetetlen mértékű fejlesztésnek köszönhetően a jelenleg helyenként csak hatvan kilométeres tempóval vánszorgó vonatok 2018 nyarától akár az elképzelhetetlen, óránkénti száz kilométeres tempóval is száguldhatnak Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy között a nyílt pályán.
Mi több, a győztes csapat Balatonszemes, illetve Balatonlelle felső állomás között egy új, második vágányt is épít. A tóparti településeket összesen 15 kilométer hosszon zajárnyékoló fal védi majd, a gyalogos és közúti átjárók korszerűsítésével pedig biztonságosabbá válhat a szintbeli átkelés.