Óriási dráma után történelmi siker: Michelisz megnyerte a világkupát!

Óriási dráma után történelmi siker: Michelisz megnyerte a világkupát!

Michelisz Norbert a túraautó-világkupa (WTCR) szezonzáró hétvégéjére bajnoki éllovasként érkezett, ráadásul pénteken brutálisan kezdett: mindkettő időmérőt megnyerte. A magyar versenyző a mai első futamon a változó, félig esős-félig száraz körülmények között magabiztos rajt-cél győzelmet aratott, de legfőbb bajnoki riválisa Esteban Guerrieri, valamint a papíron ekkor még mindig esélyes Yvan Muller több előzést bemutatva zárkóztak verseny közben.

Guerrieri végül a negyedik, Muller a hatodik helyre jött előre, ami gyakorlatilag az ötödiket jelentette, mert Oliveira szabadkártyásként nem kap pontot.

Michelisz ezzel az eredménnyel 27 pontra növelte előnyét Guerrieri előtt.

Jött a dráma

A második futam startja előtt újra elkezdett szakadni az eső, ment a matek, hogy ki milyen abroncsokat válasszon: kettő slick hátul és kettő esős elől, vagy mind a négy esős?

Michelisz bajnoki riválisa, Esteban Guerrieri a 9. helyről az első kör felénél már az első helyen volt, a magyar pilóta visszaesett a 15. helyre, a füvön is járt, hogy elkerüljön egy balesetet. Muller és Catsburg ütköztek, utóbbi autója kigyulladt, közben az eső szakadt, ezért piros zászlóval félbeszakították a futamot.

WTCR

A szabályok szerint az első kör második szektora utáni állásból startoltak újra, ez azt jelentette, hogy Guerrieri a második, de tulajdonképpen az első helyről indult, mert csak csapattársa volt előtte, aki elengedte. Michelisz az újraindításnál csak a 17. pozícióban állt.

Végül Safety Car-időszak után startoltak újra a szakadó esőben, Michelisz a 8. helyig tudott felzárkózni, Guerrieri nyert, ezzel a bajnokság utolsó futamára 10 pontra olvadt az előnye.

A döntő

Már a start előtt aggódhattunk, amikor a pole pozíciós Michelisz autóján még szerelni kellett valamit, majd később a rádiójában hallhattuk, hogy áramtalanítania is kellett az autót.

A rajtnál Guerrieri rögtön megelőzte Micheliszt, akit később Azcona és Kristofferson is maga mögé utasított, ezekben a körökben Guerrieri állt a bajnokság élén, miközben Michelisz autójának érezhetően technikai problémája volt.

A második körben beküldték a Safety Cart, az újraindítást követően 

drámai csata alakult ki a bajnoki címért, Guerrieri és Michelisz a top4-ben versengett Azconával és Kristoffersonnal, nagyjából körönként változott, hogy Guerrieri vagy Michelisz a bajnok.

Guerrieri az oda-vissza előzések során elhagyta a pályát, a hűtőnyílások megteltek fűvel, túlmelegedett a motor, vészprogramba kapcsolt az erőforrás, ami komoly teljesítménykiesés volt, az argentin a boxutcát is megjárva visszaesett a mezőny végére.

Innentől kezdve Michelisz annyira nyeregben volt, hogy pontszerzés nélkül is bajnok lett volna, Michelisz az ötödik helyen hozta be az autót és megnyerte a 2019-es túraautó-világkupát, amivel a magyar autósport eddigi legnagyobb sikerét érte el!

Négy magyar jutott el az elitig

Van egy sportág, amiben mindössze négy honfitársunk jutott el a csúcsra, vagy legalább annak közelébe. Szigorúan véve az elitbe tulajdonképpen csak egyetlen magyar versenyző került be. Méhes Károly a Száguldó magyarok című, az Athenaeum Kiadó gondozásában megjelent könyvében foglalta össze a száz évet és a négy karriert.