A 4-es vonal 16 kilométeres meghosszabbításának teljes egészében működnie kellett volna az augusztus 5-én kezdődő olimpia idejére. Késedelmes megnyitását augusztus elsejére tervezik, ami nem jelent gondot - közölte az illetékes.
"Garantálom a 4-es vonal biztonságos működését annak megnyitásától. Senki nem nyit meg egy új metróvonalat teljes kapacitással" - magyarázkodott a tárca vezető.
Kezdetben csak az olimpiai illetékesek, a versenyekre jeggyel bírók és a hivatalos rendezvények más résztvevőinek teszik lehetővé a Copacobana déli térségét és Ipanemát a szomszédos térségekkel összekötő vonal használatát.
Remények szerint a nagyközönség a szeptemberi paralimpiai játékok után veheti birtokba a vonalat, amely addig napi mintegy 11 ezer embert fog szállítani - mondta a miniszter.
Problémák voltak az építkezés finanszírozásával, a kivitelezés ideje is túl szűkös volt, de a metrót át fogjuk adni - tette hozzá.
A metróvonal megépülése a riói infrastrukturális beruházások egyik kulcsfontosságú ígérete volt a városlakók számára. Ám csakúgy mint a szennyvíz csökkentésre tett ígéret a vitorlás versenyek helyszínén, ez sem a tervek szerint alakult.
A késedelem emlékeztet a 2014-es brazíliai futball-világbajnokságra, amikor számos stadion megépítése elhúzódott és több közlekedési projekt egyáltalán nem készült el - vélik megfigyelők.