Bármilyen meglepő, létezik egy Európai Bankhatóság, amelynek feladatai közé tartozik az Európai Unió fogyasztóvédelmi normái érvényesülésének ellenőrzése a tagállamokban, a pénzintézetek és ügyfeleik közötti kapcsolatban. E hatóság működésének szinte semmi nyomát nem lehet látni, ha tisztában vagyunk a sok százezer magyar embert érintő „devizahiteles” jogtiprással. Hol van az Európai Bankhatóság, amikor a csalárd szerződések nyomán családok sokaságát költöztetik ki a végrehajtók otthonaikból? Még most sem lenne-e késő fellépni az európai uniós fogyasztóvédelmi normák érvényesítése érdekében - azonban szó nincs róla, hogy ez a méregdrágán működő szervezet ilyesmit tenne a kiszolgáltatott ügyfelek érdekében. Hasonlóképpen nem lép föl az ellen, hogy például a repülőtéren (de akár plázákban, telefontársaságok ügyfélszolgálatainál stb.) megtévesztő módon beszélik rá a sietős, alapos átgondolásra képtelen helyzetben lévő ügyfeleket különböző hitelszerződések aláírására. Morvai Krisztina az Európai Parlament alelnökének - a pénzügyekben kimagasló szakértelemmel rendelkező és a megfelelő szakbizottságokban tagként működő -, Pelczné Gáll Ildikónak adott át fényképeket arról, hogyan környékezik meg a budapesti repülőtéren a gépükhöz siető, megfontolt döntés hozására alkalmatlan helyzetben lévő ügyfeleket a „hiéna” bankok alkalmazottai. Morvai Krisztina - aki már nyílt levelet írt Matolcsy Györgynek ugyanebben a tárgyban - kérte Pelczné Gáll Ildikó fellépését az ügyben.