Nem tudni, miből fizeti az évi 2,4 milliárdos fenntartási költséget a Mészárosékat jachtoztató lízingcég

Nem tudni, miből fizeti az évi 2,4 milliárdos fenntartási költséget a Mészárosékat jachtoztató lízingcég

18 milliárd forintos bevétel mellett 1,6 milliárd vesztesége volt annak a lízingtársaságnak, amely az oligarchát szállító 62 méteres, 27 milliárd forint értékű Rose D'Or-t is lízingeli. A jacht 2,4 milliárd forintos éves fenntartási költségével kapcsolatban nem jön ki a matek.

Mészáros Lőrincet, a leggazdagabb magyart és feleségét, Várkonyi Andreát egy 62 méter hosszú, 27 milliárd forint értékű, úszó szállodának is beillő luxusjachton kapta lencsevégre a 444 újságírója. Az átlag, magyar ember számára felfoghatatlanul drága jacht tankolási költsége is horribilis:

A mai árakon nagyjából 80 millió forintba kerül egyszer megtankolni az oligarchaszállítót.

Ezek után nem meglepő, hogy a luxusjacht éves fenntartási költsége 2 milliárd 400 millió forint körül van. A furcsább az, hogy hogyan tudta kifizetni ezt a tavaly 1,6 milliárd veszteséget termelő Euroleasing Zrt.

A társaság egyébként a Mészáros-érdekkörbe tartozó, a "NER szuperbankjaként" is ismert Magyar Bankholding (MBH) vállalata.

Pont akkor regisztrálták a luxusjachtot, amikor az azt lízingelő cég a NER-es szuperbankhoz került.

A Rose D'Or hivatalos tulajdonosaként feltüntetett cég tavaly 18 milliárdos bevétel mellett 1,6 milliárdos veszteséget könyvelt el – írta meg cégbírósági bejegyzések alapján a Népszava. A cég mérlegadatai csak 2022 decemberéig ismertek, míg a hajó 2023 júliusában került az MBH-leányvállalat tulajdonába. Érdekes módon pont akkor, amikor a cég tulajdonába tartozó luxusjachtot Máltán regisztrálták.

(Címlapkép: Mariott brand alatt üzemeltetett szállodájáról szóló megállapodás aláírásán az isztriai Ikában 2023. január 27-én. A jelenleg építés alatt álló 187 szobás luxushotel, a Marriott Opatija az Opatija Riviéra Icici településén 2024-ben, legkésőbb 2025 tavaszán nyitja meg kapuit a vendégek előtt. MTI/Koszticsák Szilárd)