Az angliai szupermarket-lánc, az Iceland társadalmi felelősségvállalás keretein belül legyártatott egy olyan reklámszpotot, melynek főszereplője egy orángután. A vállalat az animációs kisfilmmel a pálmaolaj használata ellen kampányol, aminek előállításához erdőket kell kiirtani, ennek következtében szűkül - többek között - az orángutánok természetes élőhelye is. Az Egyesült Királyságban viszont nem vetíthették a reklámot, mert a bírálói szerint túl erős politikai üzenetet hordoz.
A betiltott reklám:
A döntés ellen 750 ezer online aláírás gyűlt össze, néhányan azt mondják, hogy a betiltás is a stratégia része volt, mert így nagyobb teret nyertek sajtóban, mint az egyébként várható lett volna.
Az Iceland úgy reagált a történetre, hogy építettek egy életnagyságú robot orángutánt - írja a Guardian. Az orángutánt Londonban már utcára is engedték, távirányítóval kezelik és egyelőre úgy tűnik, hogy nagy népszerűségnek örvend a városban. Aki esetleg épp Londonban van, legnagyobb eséllyel az Iceland boltok környékén találkozhat vele.
(fotó: Joe Pepler / PinPep)