Üdvözöljük a „Happy Mass a Váci úton 2023” tegnapi tüntetésén megfogalmazott javaslatokat, amelyek sok esetben megegyeznek a mieinkkel - kezdi közleményét Schwarcz-Kiefer Patrik, a Jobbik-Konzervatívok „Normális autózásért” szakmai programjának felelőse.
A Régiók Bizottságának jobbikos tagja kifejtette: pártja abból indul ki, hogy a helyváltoztatás szabadsága alapjog. Egyszerre vagyunk autósok és gyalogosok, kerékpárosok és tömegközlekedők.
Schwarcz-Kiefer Patrik úgy véli: közös felelősségünk, hogy bármilyen közlekedési eszközt is választunk, a hatályos szabályokat betartsuk.
A konzervatív párt véleménye szerint
az első és legfontosabb lépés, hogy nyugati példákhoz hasonlóan az illegális versenyek során okozott balesetek esetén a résztvevők számára súlyosbító körülmény legyen a bírósági eljárás során a versenyzés.
Emellett a Rendőrség kiemelten figyelje az ilyen eseményeket.
Álláspontjuk szerint ez a tragédia arra is felhívta a figyelmet, hogy Magyarországon az utakon káosz uralkodik illegális versenyek nélkül is. Olyan káosz, amivel a kormány szemmel láthatólag nem akar semmit kezdeni.
Íme az ellenzéki párt három pontos programja:
🔴 A káosszal szemben a Jobbik-Konzervatívok a Normális Autózásért Programjában az egyik a gyorshajtással kapcsolatos legfontosabb elem, hogy az Országos Rendőr-főkapitányság álljon neki az átlagsebesség-mérő rendszerek kiépítésének.
🔴 Egy másik fontos pont az objektív felelősség intézményének felülvizsgálata, ugyanis a szabálytalankodók jelenleg könnyen ki tudnak bújni a valódi felelősségre vonás alól azáltal, hogy csak közigazgatási bírságot fizetnek.
Célszerű megfontolni az osztrák példát, amelynek értelmében a gépjármű üzemben tartójának egy bizonyos súlyú kihágás fölött kötelezően el kell árulnia, hogy ki vezette az autót
Egy másik lehetőség az volna, ha a vezető kilétének nem megléte esetén, fenntartva a mostani rendszert, miszerint szabálysértés esetén nem kötelező vallomást tenni saját magunkra vagy közeli hozzátartozónkra, a bírság két-háromszorosára emelése. Amennyiben a gépjármű üzemben tartója megnevezi a sofőrt, az alapbírság kerülne megfizetésre. Így azonban a büntetőpontok is kiosztásra kerülhetnének.
🔴 Szintén nyugati gyakorlatra hivatkozva célravezető lehetne, ha a büntetési tételek nagysága a szabálysértő, illetve elkövető napi fizetésétől függene, így nem fordulhatna elő, hogy egy több tízmilliós luxusautót vezető sofőr is annyit fizessen szabálysértései után, mint amennyit egy „nehéz lábú”, átlagbérből élő honfitársunk. A gyorshajtásért járó bírságnak akkor van visszatartó ereje, ha az számottevő joghátrányt jelent a személy számára. Egy pár tízezer forintos bírság nyilván semmilyen visszatartó erővel nem bír egy ötvenmilliós autót magának megengedni tudó autós számára.
(Címlapkép: Schwarcz-Kiefer Patrik/Facebook)