Az internetes kereskedelem mind volumenben, mind tranzakciószámban hatalmas emelkedést mutatott az elmúlt 1-2 évben. Az, hogy az online pénztárgéppel rendelkezők kötelesek biztosítani az elektronikus fizetés lehetőségét, szintén hozzájárult a bankkártyával és mobiltelefonnal lebonyolított fizetési tranzakciók számának növekedéséhez.
A tranzakciószámok emelkedése mellett bővült a szolgáltatók köre is. Az egyik ilyen lehetőség a Stripe, amelyet az alábbiakban részletesen bemutatunk.
A Stripe jellemzői
Az szinte természetes, hogy a bankkártya-kibocsátó bankok saját fizetési és hitelesítési rendszereket üzemeltetnek az általuk kibocsátott kártyákkal történő tranzakciók ellenőrzésére és hitelesítésére. Manapság azonban egyre több független pénzpiaci szereplő is felbukkan az online térben, ezek legtöbbször nemzetközi hálózatot üzemeltetnek, komoly technológiai háttérrel.
A Stripe is egy nemzetközileg elismert technológiai vállalkozás, amely bankfüggetlen pénzügyi infrastruktúrát épített ki. A cég 2020-ban lépett be a magyar piacra, és felvette a kapcsolatot a hazai webáruház-szolgáltatókkal, hogy segítsen a szoftverek integrációjában.
A Stripe lehetővé teszi, hogy vásárlói a GPay vagy az ApplePay applikáció segítségével fizessenek, így a Google vagy az Apple által tárolt kártyaadatok a fizetésnél használhatóak legyenek, ne kelljen azokat minden tranzakciónál újra megadni.
A Stripe megengedi a saját logó használatát és magyar nyelvű a fizetőfelület is a magyar vásárlók számára.
A Stripe termékcsomagja és funkciói elsősorban az e-kereskedelmi tranzakciókra fókuszálnak. Mivel azonban egyre több vállalkozás tér át a hibrid – online és személyes értékesítéseket is magában foglaló – modellre, a cég bővítette kínálatát a hitelkártya-terminálok, POS-rendszerek és mobil fizetési megoldások támogatásával.
Bár egyetlen szolgáltató sem tud 100%-os fizetési biztonságot nyújtani, a Stripe a lehető legközelebb áll ehhez az ideálhoz. A Stripe alapvető biztonsági funkcióinak többsége, mint például a TLS (SSL) és a titkosítás, minden fiókhoz díjmentesen tartozik. A fejlettebb funkciók, mint például a Stripe Radar, fizetősek, de nem drágák.
Ha webáruház bérlésben gondolkodik, az Unas rendszereiben 10 ezer euró forgalom alatt a Stripe elengedi a tranzakciós díjakat.
Hogyan kell beállítani a Stripe-ot?
Először regisztrálni kell, azaz a Stripe weboldalán létre kell hozni egy fiókot, majd ezt össze kell kapcsolni a webáruházzal egy link segítségével, amelyet a webshop adminisztrációs felületén lehet elérni. A linkre kattintva egy űrlap kitöltésével lehet kezdeményezni a regisztrációt, amely elbírálás után válik véglegessé.
A 10 ezer euró egy kezdeti díjmentes keret, amely ha elfogy, a szolgáltatás fizetőssé válik, de a díjak barátságosak. Meghatározott volumen felett egyedi megállapodást is lehet kötni a Stripe-pal.